احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهره مندی 30 هزار زائر از خدمات بهداشتی و درمانی در عتبات عالیات/ افراد بیمه شده نیازی به پرداخت هزينه‌های بستری در بيمارستان‌ها ندارند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اينكه جمعيت زائران در كربلا متراكم‌تر است، جمعيت هلال احمر راه‌اندازی ٢٢ درمانگاه را در دستور كار خود قرار داد.


بهره مندی 30 هزار زائر از خدمات بهداشتی و درمانی در عتبات عالیات/ افراد بیمه شده نیازی به پرداخت هزينه‌های بستری در بيمارستان‌ها ندارندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علي اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر در تشريح آخرين اقدامات و تمهيدات هلال احمر برای اربعين حسينی، اظهار داشت: جمعيت هلال احمر ايران برای خدمات رسانی به زائران ٣ مأموريت دارد كه شامل امداد و نجات در داخل كشور و بهداشت و درمان در خاك كشور عراق است.

وی ادامه داد: جمعيت هلال احمر ايران با همكاری ساير دستگاه ها مثل اورژانس، شهرداری، پزشكان بدون مرز از نقطه صفر مرزی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ساماندهی کرده است. 

دبيركل جمعيت هلال احمر به وجود ٣ درمانگاه هلال احمر به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اشاره كرد و افزود: درمانگاه حرم حضرت فاطمه زهرا(س)، هتل نجف و مقبره شهيد حكيم به همراه استقرار تيم درمانی هلال احمر در محوطه عظيم پاركينگ تعبيه شده از جمله ٤ درمانگاهی هستند كه ارائه خدمات درمانی به زائران در نجف اشرف را بر عهده دارند. 

*وجود 4 درمانگاه هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا

احمدی درباره  امدادرسانی عوامل هلال احمر در فاصله ٨٠ كيلومتری نجف تا كربلا، اظهارداشت: به فاصله هر ١٥ كيلومتر در مسير نجف تا كربلا درمانگاه هلال احمر وجود دارد و افرادی كه به صورت پياده در مسير طی طريق می‌كنند؛ می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی جمعيت هلال احمر ايران در خاك عراق استفاده كنند. 

وی به وجود ٢٢ درمانگاه در كربلای معلی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اشاره كرد و يادآور شد: با توجه به اينكه جمعيت زائران در كربلا متراكم‌تر است، جمعيت هلال احمر راه‌اندازی ٢٢ درمانگاه را در دستور كار خود قرار داد؛ حتی در كنار حرم اباعبدالله الحسين(ع) و حرم حضرت عباس(ع) نيز درمانگاه هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران داير است. 

به گفته وی، جمعيت هلال احمر اقدام به راه اندازی ٢ درمانگاه در كاظمين كرده است؛ البته با توجه به اينكه  به زائران توصيه شده به شهر سامرا سفر نكنند اما هلال احمر ايران تيم درمانی در اين شهر به حالت آماده باش دارد تا در صورت بروز مشكلات احتمالی نسبت به امداد‌رسانی و ارائه خدمات درمانی اقدام كند.

*بیمارستان صحرایی کوت با تجهیزات کامل و فعالیت 70 پزشک و پرستار دایر است

دبيركل جمعيت هلال احمر درباره راه‌اندازی بيمارستان صحرايی در شهرهای كوت و عون، اظهارداشت: در شهر كوت بيمارستان صحرايی مجهز به همراه ٧٠ پزشك، پيراپزشك و پرستار درحال خدمات رسانی به زائران هستند. 

وی با اشاره به فعاليت ٢ هزار نيروی امدادی و درمانی در خاك عراق برای خدمات رسانی به زائران، گفت: ٦ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ٢٧ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف مستقر شده است؛ به علاوه تعدادی آمبولانس نيز از سوی دولت عراق برای خدمات رسانی به زائران در اختيار جمعيت هلال احمر ايران قرار گرفته است.

*افراد بیمه شده نیازی به پرداخت هزينه‌های بستری در بيمارستان‌ها ندارند

احمدی با بيان اينكه تا ساعت ٢٠ سه شنبه (٢٥ آبان ماه)  ٣٠ هزار تن از زائران با مراجعه به درمانگاه‌ها و مراكز درمانی از خدمات جمعیت هلال احمر برخوردار شده اند، تأكيد كرد: خدمات درمانی هلال احمر به صورت سرپايی ارائه می‌شود و ارائه خدمات بستری در بيمارستان‌ها در خاك عراق منوط به پرداخت هزينه ٨٠ تا ١٠٠ دلاری است كه افراد دارای بيمه نيازی به پرداخت هزينه‌های بستری در بيمارستان‌ها ندارند.

وي تصريح كرد: ارائه خدمات درمان سرپايی به صورت رايگان صورت می‌گيرد و افراد فاقد بيمه نيز می‌توانند از خدمات درمان سرپايی به صورت رايگان بهره‌مند شوند. 

*١٦ تن از هموطنان در بيمارستان‌های عراق بستری هستند

دبیرکل جمعیت هلال احمر  با تأكيد بر اينكه در حال حاضر ١٦ تن از هموطنان در بيمارستان‌های عراق بستری هستند و خدمات بيمه استفاده می‌كنند، خاطرنشان كرد ١٣ تن از اين افراد در بيمارستان‌های كربلا و ٣ تن نيز در بيمارستان‌های نجف بستری هستند و باتوجه به اينكه اين افراد بيمه هستند هزينه‌ای بابت بستری در بيمارستان‌ها پرداخت نمی‌كنند. 

وی در پایان از افرادی كه دارويی‌های خاص مصرف می‌كنند؛ خواست تا داروهای خود را در سفر به عتبات همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار