اردبیل؛

ارائه 70 میلیارد تسهیلات خشکسالی به عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت:‌ از محل اعتبارات خشکسالی ۷۰ میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات به عشایر استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: مرحله دوم ارائه تسهیلات به عشایر شهرستان فراهم شده است و از محل اعتبارات خشکسالی 70 میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات به عشایر استان اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: امسال 80 نفر از عشایر بیله‌سوار برای برخورداری از پنل خورشیدی ثبت‌نام کردند که تاکنون برای 50 نفر از این افراد دستگاه پنل خورشیدی ارائه شده و بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین شرکت برق و امور عشایر استان 85 درصد از این هزینه توسط این شرکت و 15 درصد نیز به عنوان خودیاری توسط متقاضیان تامین می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه عشایر باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان کرد: در واگذاری پنل خورشیدی اولویت اول با عشایری است که در هیچ کدام از مناطق اسکان آنها اعم از سردسیری و گرمسیری برق وجود ندارد و در مرحله بعد به عشایری که در یکی از مناطق اسکان خود فاقد برق هستند نیروگاه خورشیدی قابل حمل واگذار می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزایش اعتبارات به قشر مولد و محروم را خواستار شد و افزود: جامعه عشایری و روستایی از بسیاری از امکانات شهرنشینان محروم هستند و با توجه به این موضوع برای کمک و حمایت از آنها در شورای برنامه‌ریزی استان و سازمان امور عشایر کشور، پیشنهادهایی در قالب سند چشم‌انداز مطرح شده که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای تدوین قانون ساماندهی جامعه عشایری اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ارائه ، تسهیلات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.