10 درصدمردم دچار کم شنوایی هستند

حسن عبدالله زاده ادیولوژیست با اشاره به اینکه 10 درصد از مردم دچار کم‌شنوایی هستند، گفت:افرادی که برای یک گوششان عمل جراحی کاشت حلزون انجام داده اند نیز می توانند برای گوش دیگر از سمعک پاور استفاده کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عبدالله زاده گفت: 50 درصد افرادی که از سمعک استفاده می کنند کسانی هستند که از کم شنوایی عمیق تا شدید رنج می برند و در این خصوص در روز دوم این سمینار بر روی وسایل کمک شنوایی مانند کاشت حلزون و سمعک سخنرانی خواهیم داشت.
 
وی در ارتباط با راهکارهای کشف و رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال گفت:  افرادی که برای یک گوششان عمل جراحی کاشت حلزون انجام داده اند نیز می توانند برای گوش دیگر از سمعک پاور استفاده کنند.
 
وی گفت: تقریبا 10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند که البته با تشخیص سریع و زود هنگام کم شنوایی، می توان آن را به خوبی مهار کرد.
 
عبدالله زاده ادامه داد: کاهش شنوایی در افراد، منجر به کاهش توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی و همچنین منجر به عدم توانایی در درک گفتار و موجب ناامیدی و دلسردی فرد می‌شود ولی افرادی که از وسایل کمک شنوایی استفاده می کنند بهبودی قابل توجهی را در کیفیت زندگی، ارتباطات اجتماعی و شخصی و وضعیت روحی خویش احساس می‌کنند.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار