ارومیه؛

بازدیداعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه از مجتمع پتروشیمی ارومیه

به منظور گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه از مجتمع پتروشیمی ارومیه بازدید کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ علی حضرتی رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: درراستای ارتباط صنعت با دانشگاه جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه از مجتمع پتروشیمی ارومیه بازدید کردند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی در این بازدید اظهار داشت: به منظور گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، تعدادی از واحد تولیدی صنعتی فعال استان که دارای پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت و معدن استان برای بازدید انتخاب شدند.

علی حضرتی بیان کرد:هدف ازاین بازدیدهارا افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی، تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدها، تبدیل واحدهای مستعد به واحد دانش بنیان، آشنایی اعضای هیات علمی با نیازهای صنعت و تبدیل آن به پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای و اطلاع از نیاز واحدها به فناوریهای نواعلام نمودند.

وی ایجاد و ثبت فناوری‌ها و دانش فنی برای بهره‌برداری واحد صنعتی، رفع نیازمندی‌های حوزه دانشجویی از طریق پایان نامه‌های دانشجویی، مهارت آموزی دانشجویی از طریق کارورزی و کارآموزی، تشکیل اتاق فکر صنعت و دانشگاه و نیز تشکیل دفاتر کارآفرینی تخصصی را از سایر اهداف این بازدید عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: پس از بازدید اساتید و دانشجویان از خط تولید و بررسی فنی و تخصصی خط و پرسش و پاسخ، جلسه تخصصی با حضور مدیران واحد، اساتید و کارشناسان سازمان برگزار شد.

گفتنی است پتروشیمی ارومیه در جنوب غربی این شهرستان، کیلومتر 30 جاده ارومیه-مهاباد در زمینی به مساحت 110 هکتار با محوطه صنعتی به وسعت 50 و فضای سبز و استخرهای پساب به وسعت 60 هکتار احداث ومواد اولیه این مجتمع، اوره، آمونیاک و گوگرد بوده و آب مورد نیاز آن از دو حلقه چاه در جوار مجتمع تامین می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.