قزوین؛

چهار تصفیه خانه دراستان احداث می شود

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ساخت تصفیه خانه در شهرهای شال، ضیاء آباد، آوج و اسفرورین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی فرخزاد  در جلسه سرمایه گذاری در حوزه تصفیه خانه های استان افزود  : بر اساس مصوبه های جلسات قبل مقرر شد سرمایه گذاری برای تکمیل شبکه فاضلاب این شهرها و احداث تصفیه خانه ها از سوی شهرداری ها انجام شودو در مقابل آن بهره برداری از پساب های تصفیه خانه ها طی ۲۰ تا ۳۰ سال در اختیار شهرداری های شهرهای مذکور قرار گیرد.

وی یاداورشد: احداث شبکه فاضلاب در شهر شال ۴۳ کیلومتر، در شهر اسفرورین ۲۰ کیلومتر و در شهر ضیاء آباد ۲۲ کیلومتر انجام شده است .

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد :  باید این طرح را با همین کندی و در حالت انتظار برای تخصیص اعتبار پیش برد و یا در قالب طرح تخصیص اعتبار و خرید محصول اقدام کرد.

فرخزاد افزود : همچنین می توان  برای تکمیل خطوط شبکه توسط سرمایه گذار و واگذاری بهره برداری آن برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد : اگر شرکت آب و فاضلاب استان توان تکمیل شبکه فاضلاب دراین شهرها را دارد اقدام کند در غیر این صورت تکمیل و بهره برداری از این شبکه طبق دستور استاندار به شهرداران این شهرها واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین هم در این جلسه گفت: این شرکت  در هشت سال گذشته در احداث و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای اسفرورین، ضیاء آباد، آبگرم و شال اقدام کرده است و۵۰ درصد هزینه های طرح را  پرداخت کرده است.

احمد هجرانی فر افزود: اجرای این طرح در شرایط کنونی به اعتباری سه برابر قیمت انجام شده در مدت گذشته نیازمند است .

وی اعلام آمادگی کرد در چهارچوب قراردادهای بیع متقابل برای احداث تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب در شهرهای استان و بهره گیری از پساب های این تصفیه خانه ها تصمیم گیری لازم اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان  با اشاره به اینکه تامین آب شرب بسیار پرهزینه و گران قیمت است گفت: وضعیت تامین آب در مصارف مختلف هر سال وخیم تر می شود و تکمیل شبکه فاضلاب و بهره گیری از تصفیه خانه ها در تامین آب برای بخش های کشاورزی و صنایع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.