معاون رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:

آذربایجان غربی در جذب سوادآموز از استان های برتر است

معاون رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: آذربایجان غربی علی رغم نرخ بیسوادی بالا، از نظر عملکرد جزو استانهای برتر است که توانسته 96 درصد حجم ابلاغی را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ پرویز کوثری با بیان این مطلب افزود: این امر به همت تجربه کارکنان این بخش در آذربایجان غربی ، توجه و پیگیری استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانداران آذربایجان غربی و مشارکت معنادار انان محقق شده که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: کارکنان این بخش در استان شناخت کافی نسبت به مخاطبان خود دارند که باور مدیرکل این نهاد بسیار حایز اهمیت است، نگرش و باور مدیرکل است که به کارکنان تسری می یابد و زمینه را برای کار بیشتر فراهم می کند.

معاون رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: 420 هزار نفر امسال جامعه هدف برای سواد آموزی هستند که در صورت حمایت از منابع استانی این تعداد به 500 هزار نفر قابل افزایش است این تعداد 40 درصد جامعه هدفگذاری شده است چرا که اعتبارات تصویب شده در این حد است.

کوثری درباره آموزش دهنده ها اضافه کرد: تعداد این نیروها متغیر است و اغلب از طریق بخش غیر دولتی تامین می شوند و حدود 70 هزار نفر آموزش دهنده را می توان در این ترکیب در نظر گرفت.

شایان ذکر است؛ حجم ابلاغی امسال برای استان آذربایجان غربی در زمینه سواد آموزی 39 هزار نفر است که آذربایجان غربی موفق به تحت پوشش بردن 36 هزار نفر شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.