مشهد؛

صنعت چاپ در برخی گرایش ها به خودکفایی می رسد

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد گفت: صنعت چاپ در برخی از گرایش ها در حال رسیدن به خودکفایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمودرضا برازش دیشب در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد افزود: گردش مالی صنعت چاپ دنیا 700 میلیارد دلار تقریبا براورد می شود و این عدد در منطقه خارومیانه و شمال آفریقا حدود100 میلیارد دلار است.

وی گفت: براساس چشم انداز 20 ساله، قرار است ایران در سال 1404 در رتبه اول صنعت چاپ قرار گیرد اما ما هم‌اکنون دارای رتبه پنجم در این منطقه هستیم، تراز ما هنوز منفی است یعنی نسبت واردات به صادرات بیشتر است و این در حالی است که کشورهای منطقه ما در صنعت چاپ از قدرت زیادی برخوردار نیستند.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با بیان اینکه در چند سال اخیر تجهیزات مختلفی در حوزه صنعت چاپ در کشور فعال شده و در برخی از گرایش ها نیز در حال رسیدن به خودکفایی هستیم، افزود: امسال هم مجوزهای بیشتری برای صادرات ارائه شده و صادرات به کشورهای همسایه در حال افزایش است، با این روند امیدوارم تراز صنعت چاپ ما مثبت شود.

برازش تأکید کرد: استان خراسان رضوی در ابعاد مختلف جزء پنج استان برتر کشور است اما در حوزه چاپ صنعت هنوز باید جایگاه استان ارتقا پیدا کند و انتظار ما از این استان بیشتر است.

وی با اشاره به جایگاه نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در بین سایر نمایشگاه های این حوزه نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد طی چندسال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده وتوانسته در جایگاه دومین نمایشگاه های چاپ و بسته بندی کشور پس از تهران قرار گیرد و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی شاهد توسعه بیشتر آن باشیم.

خراسان رضوی جایگاه ویژه ای در صنعت چاپ و بسته بندی کشور دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در مراسم گشایش پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد گفت: خوشبختانه خراسان رضوی جایگاه ویژه ای در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی در کشور داشته و توانمندی های خوبی در این استان وجود دارد.

سید سعید سرابی افزود:هم مرز بودن با کشورهای مختلف، ظرفیت‌های بزرگ گردشگری، ظرفیت عظیم زیارتی مشهد و فرصت های پیش رو همانند مشهد 2017 از جمله مهم ترین مزیت های خراسان رضوی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر نقش ظرفیت های شهر مشهد در ارتقا جایگاه نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد گفت: همه این ظرفیت ها می تواند نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد را سال به سال با عنوان یک جریان مستمر و ویژه در حوزه گردش صنعتی چاپ کشور مطرح کند.

سرابی خاطرنشان کرد: نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد نمایشگاه قابل قبولی است و امیدواریم سال های آینده با کیفیت بیشتر و رو به رشدتری برگزار شود.

گفتنی است: یازدهمین نمایشگاه صنایع لاستیک و پلاستیک و پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی از 25 تا 28 آبان ماه به مدت چهار روز و از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار