استعفای یک شهردار آمریکایی در پی تایید اظهاراتی توهین‌آمیز علیه میشل اوباما

یک شهردار آمریکایی در ایالت ویرجینیا، پس از تایید اظهاراتی نژادپرستانه، مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهردار یکی از  شهرهای ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا روز سه شنبه به علت انتقادات شدیدی که اظهارنظر تبعیض آمیز وی در شبکه های اجتماعی  بر ضد میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، برانگیخت، مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

پاملا رمزی تیلور، که مسئول یک سازمان غیردولتی مستقر در شهرستان کلای Clay است، در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه فیسبوک خود نوشته بود:"از دیدن یک میمون با کفشهای پاشنه بلند در کاخ سفید خسته شده ایم و خیلی خوب است که از این پس شاهد خانمی زیبا و شیک پوش درکاخ سفید خواهیم بود که شایستگی عنوان بانوی اولی آمریکا را دارد."

«بورلی والینگ،» شهردار شهر کالی، که از این اظهارنظر توهین آمیز به همسر رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا خوشش آمده و در صفحه فیسبوک خود از پاملا رمزی تیلور تمجید کرد.

شبکه تلویزیون محلی WSAZ گزارش داد: موج انتقادات شدید از این اظهارنظر موجب شد شهردار شهر کالی از سمت خود استعفا کند. 

روزنامه واشینگتن پست نیز نوشت: پاملا رمزی تیلور نیز که ریاست یک سازمان غیردولتی محلی را بر عهده داشت، جای خود را به فرد دیگری داد.

بر اساس این گزارش، یکصد و شصت هزار نفر توماری را که بر ضد این دو زن (بورلی والینگ وپاملا رمزی تیلور) در اینترنت تهیه شده بود، امضا کردند. بورلی والینگ با ارساله بیانیه‌ای به واشینگتن پست به خاطر اظهارنظر نژادپرستانه خود عذرخواهی کرد و گفت هرگز قصد موضع گیری نژادپرستانه نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار