زنجان؛

استاندارد پایه کیفیت

رئیس هیئت مدیره جامعه کنترل کیفی کشور گفت: استاندارد پایه کیفیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان؛یگانه افزود: استاندارد پایه کیفیت است و حداقل خواسته های کیفی با استاندارد تأمین می شود.کیفیت یک مسیر است و برای رسیدن به کیفیت نیاز به استاندار سازی است.
وی بابیان اینکه که دیگر دوران کمیت گرایی گذشته و حال دوران کیفیت گرایی است:در امد ملی ما دیگر نمی تواند صرفا متکی به نفت باشد و درحال حاضر اتکا به درامد های نفتی ۳۵درصد کاهش پیدا کرده است.
یگانه بااشاره به تغییرات زمانه افزود:امروز عصر تغییرات است و تغییر نیز امری تدریجی است و اگر مانتوانیم عکس العمل مناسبی به تغییرات نشان دهیم از عصر حاضر عقب مانده ایم .
رئیس هیئت مدیره جامعه کنترل کیفی کشور افزود:برای صنعتگران امادگی صادرات وجود دارد اما به دلیل درک نکردن تغییرات در این زمینه مشکل وجود دارد.
وی با اشاره به گرایش استاندارد نویسی در سازمان ملی استاندارد گفت:گرایش های استانداردنویسی محصول گرا و ویژگی گراهستند که کافی نیست و زمانی که صحبت ازتحول در نظام استانداردسازی است ایا نگرش به استاندرد نویسی نیز تغییر کرده است .
یگانه بابیان اینکه در عصری که دستخوش تغییرات است استاندارد نویسی کنونی چاره ساز نیست، افزود:برای مرتفع کردن این موضوع باید دست تولید کنندگان را باز بگذاریم تا بتوانند استاندارد نویسی انجام دهند .
یگانه با تأکید براینکه مهمترین کاری که دولت باید انجام دهد این است که درحوزه کیفیت کاری انجام دهد،اظهارداشت:دراین زمینه اموزش ها باید از پایه صروع شود و دولت نیز باید به این زمینه ورود پیدا کند.
رئیس هیئت مدیره جامعه کنترل کیفی کشور اعلام کرد: مراکز اموزشی مهارت ایجاد نمی کنند و مهارت باید ایجاد شود و در اموزش ها تجدید نظر صورت گیرد.
انتهای پیام/ش

برچسب ها: استاندارد ، کالا ، کیفیت ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.