رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد تمدید وضعیت اضطراری را ارائه داد

رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد تمدید وضعیت اضطراری در این کشور تا اواسط تابستان سال آینده را ارائه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرنسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز پیشنهاد تمدید حالت اضطراری در این کشور را تا اواسط تابستان سال آینده به منظور تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، ارائه داد.

اولاند گفت: وی می خواهد اقدامات امنیتی را که از ماه نوامبر 2015 زمانی که پاریس مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در ژانویه سال 2017 منقضی می شود، تمدید کند.

فرانسه دو دور انتخابات ریاست جمهوری خود را در تاریخ های 23 آوریل و 7 مه برگزار خواهد کرد.

پیش از این «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، در آستانه نخستین سالگرد حمله تروریستی پاریس، اعلام کرد بی تردید وضعیت فوق العاده چند ماه دیگر تمدید خواهد شد.

نخست وزیر فرانسه در حالی از احتمال قوی تمدید وضعیت فوق العاده در کشورش، سخن گفت که این امر با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی در فرانسه، مخالفانی هم دارد.

والس در گفتگو با شبکه بی بی سی، گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه، پایان دادن به وضعیت فوق العاده در شرایط امروز به ویژه در آستانه تبلیغات انتخاباتی، برگزاری نشست ها و گردهمایی های عمومی، دشوار است. باید از دمکراسی حفاظت کرد.

وی افزود: اعلام وضعیت فوق العاده، بازداشت ها و کنترل های خارج از دستور قضایی را میسر کرده که مفید بوده است. پس ما بی تردید چند ماه دیگر در وضعیت فوق العاده به سر خواهیم برد.

در حمله به شهر توریستی نیس، یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، در پایان جشن روز ملی فرانسه (14 ژوییه/ 14 تیر) با کامیون به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست. 85 نفر در این حمله جان باختند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار