عناصر داعش درصورت انجام حمله شیمیایی پاداش می‌گیرند

بنا بر گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش برای تشویق عناصر خود به انجام حملات شیمیایی در عراق به آنها پاداش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپرس تی وی ؛ خبرگزاری روداو در گزارشی نوشت، نیروهای کُرد پیشمرگه در شهر بعشیقه واقع در شمال شرق موصل به اسنادی دست یافتند که نشان می‌دهد داعشی‌هایی که در حملات خود از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند، پاداش می‌گیرند.

به موجب این اسناد، این گروه تکفیری به داعشی‌هایی که از موشک‌ها و خمپاره‌های حاوی گاز خردل و کلر استفاده کنند، پنج دلار هدیه می‌دهد.

در گزارش روداو آمده است عناصر داعش در حال حاضر ماهیانه 50 دلار دریافت می‌کنند.

داعش در حالی این پاداش‌ها را برای عناصر خود در نظر گرفته که شکست‌های پیاپی این گروه تروریستی در عراق و سوریه، روحیۀ تروریست‌ها را درهم شکسته است.

سرکرده‌های داعش در راستای بالا بردن روحیۀ عناصر خود این پاداش‌ها را پرداخت می‌کنند.

گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه شنبه (22 آبان) با شلیک 15 خمپاره که بعضی از آن‌ها حاوی گاز سمی کلر بود، به روستای خانوکه از توابع بخش شرقاط در موصل حمله کرده است.

در عین حال، گروه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد تروریست‌های داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، در این شهر حمله‌های شیمیایی انجام داده‌اند.

لاما فکیح، معاون دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه، گفت: «داعش تلاش می‌کند تا خود را به‌عنوان حافظ اعراب سنی نشان دهد، و در عین حال از تسلیحات شیمیایی علیه آن‌ها در خانه‌هایشان استفاده می‌کند.»

فکیح افزود: «حمله‌های داعش با استفاده از مواد شیمیایی و سمی نشان‌دهنده بی‌توجهی وحشیانه به حیات بشر و قوانین جنگی است.»

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، داعش دستکم 3 بار با حملات شیمیایی، قیاره در جنوب موصل را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر هدف قرار داده است.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد.

ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگ کُرد، در این عملیات از محورهای مختلف به سمت پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.

نیروهای عراقی در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند ده‌ها روستای حومۀ موصل را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و به برخی از مناطق این شهر راه یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار