کرمان؛

2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستاها

2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها طی سال 95 در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح امروز در آیین افتتاح همزمان آبرسانی به 34 روستا از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت : وزارت نیرو در مجموع آبرسانی در 924 مجتمع روستایی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه حداقل 2 هزار روستا در سال جاری آبرسانی می‌شوند و تاکنون یک هزار و 486 روستا در سراسر کشور از شبکه و منبع آب مکفی و مناسب برخوردار شده‌اند، افزود: 780 هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

چیت‌چیان با بیان اینکه در سال 92 هیچ ردیف ملی برای آبرسانی روستایی نداشتیم ، خاطر نشان کرد: در نخستین سالی که دولت یازدهم بودجه را تصویب کرد، 200 میلیارد تومان برای آبرسانی اختصاص داد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در سال 95 نیز 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شد که تحولی آشکار در انجام این خدمت بسیار ضروری بود.

چیت‌چیان یادآور شد: امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، شبکه آبرسانی 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد افتتاح می‌شود که افزون بر 60 هزار نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: 18 هزار و 500 نفر در پروژه‌های روستایی و هزار و 100 نفر در دفتر مهندسان مشاور و 610 نفر به عنوان عوامل نظارت مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار