قم؛

اربعین حسینی یک گفتمان بزرگ است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حسینی به عنوان یک حرکت اجتماعی توفنده و استثنایی در آستانه تبدیل شدن به یک گفتمان بزرگ با مفاهیم است و در آینده، جلوه ای پررنگ تر، ابعادی گسترده تر، و حضوری نیرومندتر پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در هیچ جای جهان چنین اجتماع باشکوهی مانند اربعین آن هم با یک بار مفهومی بالا و محتوای دینی - اجتماعی پرمعنا و در قامت یک گفتمان نیرومند همگرایی خواه شکل بگیرد.

آیت الله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر اندازه حرکت عظیم راهپیمایی اربعین بتواند در ابعاد فکری، اخلاقی، انسانی و فراطائفه گرایی به عاشورا پیوند بیشتری بخورد، به منبع قوی تری برای تولید 'ارزش های خشونت ستیز اجتماعی' بدل می شود.

وی افزود: راهپیمایی اربعین به شریعت اسلامی تقید صد در صد دارد و شعار آن تقویت هر یک از نماز، زکات، حج بیت الله الحرام و ... در جای خود و با شرائط خود می باشد، این راهپیمایی تنها با هدف زیارت حسینی با ابعاد انسجام خواهی عظیم است و بدیلی برای هیچ فرعی از فروع دین نمی باشد بلکه دعوت کننده به آن ها است.

مبلغی بیان داشت: راهپیمایی اربعین سرشتی از انسجام، اخلاق، عزت خواهی و خشونت ستیزی دارد و چشمه ارزش ساز آن، در حال جوشیدن است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: متاسفانه امروز وقتی در مورد عاشورا صحبت می شود برخی قبل از اندیشیدن به ابعاد آن، و قبل از گوش دادن به پیام عاشورا، تمام توجه آنها به زدن بر سر و خون آوردن از سر، جلب می شود ودر نهایت نتیجه های خوبی نمی گیرند.

وی ادامه داد: عاشورا به عنوان نصی که می تواند یک گفتمان عظیم را خلق و در اعماق ولایه های جامعه نفوذ پیدا کند ،گرفتار یک آفت بزرگی شده است، اگر کسانی که قمه می زنند بدانند چه بلایی بر سر گفتمان عاشورا می آورند گناه بزرگی مرتکب می شوند و اگر هم نادانسته چنین کنند باز گناه جهل خود را دارند.

یکشنبه هفته آینده مصادف با اربعین حسینی است و جمعیت میلیونی از مردم کشورمان برای شرکت در این مراسم با پای پیاده راهی کشور عراق شدند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اربعین ، قم ، خبرگان ، راهپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.