ارومیه؛

خرید بیش از یک میلیون تن چغندرقند در آذربایجان غربی

آغاز فصل برداشت چغندرقند در استان تا کنون بیش از یک میلیون و 92 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال 30 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که این میزان اراضی عمدتا" در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و 800 هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.

جمشید دارا با اشاره به میزان خرید چغندر قند تا کنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: تا کنون میزان 335 هزار و 400 تن توسط کارخانه قند ارومیه، 212 هزار و 159 تن کارخانه قند خوی، 196 هزار و 531 تن کارخانه قند نقده، 145 هزار و 751 تن کارخانه قند میاندوآب و 202 هزار و 620 تن نیز توسط کارخانه قند پیرانشهر از چغندرکاران استان خریداری شده است .

وی با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه ، با بیان اینکه در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود، خاطرنشان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستمهای نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برداشت چغندرقند از مهر ماه امسال آغاز شده است، یادآور شد: برداشت چغندرقند تا ده دی‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.