چمران در جلسه علنی شورای شهر؛

آلودگی هوا مرگ تدریجی افراد جامعه است/ زیرساخت‌های حمل‌ونقل کامل نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا همه را گرفتار کرده و بدون شک این موضوع مرگ تدریجی همه افراد جامعه را به دنبال دارد.

آلودگی هوا مرگ تدریجی افراد جامعه استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز سیصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت:  سالهاست در خصوص این موضوع بحث می‌کنیم اما باز هم شاهد مرگ تدریجی پایتخت‌نشینان و سایر شهرهای دیگر ایران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از شهرهای دنیا توانسته‌اند بر موضوع آلودگی هوا فائق بیایند، گفت: سالهاست در شهر تهران درگیر آلودگی هوا هستیم و خودمان را به موضوع های خرد سرگرم کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران ضافه کرد: کامل شدن سیستم حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد و با کمک دولت به حمل و نقل عمومی، می توان در کاهش آلودگی هوا تأثیر گذاشت.

چمران به برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران برگزار شد گرچه این نمایشگاه شلوغی خاصی ندارد و بیشتر از مردم، مسئولان می‌روند ولی ما نمایشگاه شهر آفتاب را ساخته‌ایم که نمایشگاه‌ها آنجا برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر استفاده فضای مصلی موجب مستهلک شدن آن می‌شود و بهتر است نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در راهپیمایی اربعین در نیجریه 10 تن از مسلمانان این کشور با مظلومیت شهید شدند و رهبر آنها نیز در شکنجه است.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی قانون منع پخش اذان در مساجد قدس را تصویب و اجرایی کرده است. حالا مگر می شود که یک مسجد از پخش اذان محروم شود؛ این فشارها قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت.

چمران بیان داشت: تعزیرات حکومتی به نرخ‌هایی که توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرده است اعتراض و عنوان کرده است که در سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید ابتدا این نرخ‌ها به تصویب و سپس به شورای شهر بیاید.

وی ادامه داد: نهایتاً این موضوع در دادگاه مطرح شد و دادگاه نیز اعلام کرد که تعیین نرخ‌های مشخص مانند طرح ترافیک که یک بازدارنده برای ورود خودرو و آلودگی هواست و همین‌طور مراکز فرهنگی اجتماعی و ورزشی، درست بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار