بهای نفت افزایش یافت/ قیمت طلا در مسیر رشد

به دنبال کاهش تولید نفت شیل آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تولید نفت شیل آمریکا و امیدوار شدن بازار به برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای محدود کردن تولید طلای سیاه، بهای نفت امروز سه شنبه با حدود 2 درصد افزایش همراه بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل دسامبر با 90 سنت افزایش (معادل 2.1 درصد) به 44 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. بهای این نفت در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته رسیده بود. بهای نفت خام برنت تحویل ژانویه نیز با 81 سنت افزایش (معادل 1.9 درصد) به 45 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید.

انتظارات از کاهش تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر (ماه آینده میلادی) به پایین ترین سطح از آوریل 2014 به 4.5 میلیون بشکه در روز، در افزایش بهای طلای سیاه تأثیر گذار بوده است.
گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: بهای نفت پس از چندین روز کاهش، هم اکنون به ثبات رسیده است. مسائل مربوط به افزایش تولید نفت اوپک همچنان بحث برانگیز است؛ باوجود اینکه این سازمان سعی دارد برای محدود کردن تولید به یک توافق دست یابد.

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک باید برای محدود کردن تولید به یک جمع بندی نهایی دست یابد.

خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. بهای طلا پس از آنکه در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در حدود 6 ماه اخیر رسیده بود، روز سه شنبه در بازارهای آسیا با افزایش همراه بود.

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.4 درصد افزایش به 1224.76 دلار رسید. روز دوشنبه بهای طلا به پایین ترین سطح از 3 ژوئن (14 خرداد) رسیده بود. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.25 درصد افزایش به 1224.6 دلار رسید.

پس از پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فلز زرد با حدود 9 درصد کاهش در مقایسه با 9 نوامبر (19 آبان) همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار