حاجی دلیگانی در صحن علنی:

افراد دوتابعیتی در صدد جلب محبت کشور بیگانه هستند/ دستگیری 12 نفر از مدیران دوتابعیتی

نماینده مردم شاهین شهر گفت: افراد دو تابعیتی با نزدیکی به مسئولین می‌کوشند در تصمیم‌گیری مسئولان تغییراتی ایجاد کند که این مسئله مخاطراتی جدی دارد.

میر حسینی / طرح تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین علی حاجی دلیگانی به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان تحقیق و تفحص  از مسئولان دو تابعیتی در صحن علنی مجلس گفت: مخاطراتی که تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در کشور ایجاد می‌کند زیاد است، این افراد به جای اینکه عشق ایران داشته باشند در صدد هستند محبت یک کشور بیگانه را در خودشان به وجود بیاورند.

وی افزود: دو تابعیتی ها افرادی هستند که اگر شرایط خاصی برای کشور بوجود بیاید از دفاع از کشور صرف نظر می‌کنند.

نماینده مردن شاهین‌شهر با اشاره به عدم توجه به شرایط دو تابعیتی‌های پس از ورود و خروج از کشور بیان داشت: این افراد هنگامی که وارد کشور می‌شود به عنوان افراد بیگانه به آن‌ها نگاه نمی‌شود تشریفات اتباع بیگانه برای آن‌ها لحاظ نمی‌شود که این مسئله می تواند حائز خطرات جدی باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به خطرات و نفوذ دو تابعیتی‌ها در دستگاه های تصمیم‌گیرنده کشور بیان داشت: باید بگویم این افراد با نزدیکی به مسئولین در دستگاه‌های اجرایی همواره می‌کوشند در تصمیم‌گیری مسئولان تغییراتی ایجاد کند که این مسئله می‌تواند مخاطراتی جدی را به همراه داشته باشد.

حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به اثر گذاری موضوع دو تابعیتی در مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: باید بگویم آقای دری اصفهانی که خودش دو تابعیتی است و همسر و فرزندانش در کانادا هستند و در مذاکرات هسته‌ای در کمیسیون اقتصادی مذاکرات حضور دارد به نوعی از جمله افرادی است که در حال حاضر با دادن وثیقه در کشور بوده و خطراتی را برای کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: سیروس ناصری که در تیم مشاوره بوده و خانواده‌اش در انگلستان‌اند و تابعیت ایران و انگلستان داشته و حتی گفته می‌شود تابعیت سومی را هم می‌خواهد بگیرد. یک سال است که حکم جلب وی توسط دستگاه قضایی به اتهام جاسوسی صادر شده اما از کشور فرار کرده است. دستگاه قضا بیاید و به مردم شفاف بیان کند که در دو سال اخیر چند نفر با تابعیت دوگانه در بخش‌های مهم مدیریتی و تصمیم‌سازی نظام نفوذ کرده بودند که خوشبختانه تعدادی از آنها دستگیر شده محکوم شدند و یا پرونده‌شان در جریان است. آماری که ما داریم 12 نفر هستند اما حالا چه تعداد دستگیر نشده یا شناسایی نشدند الله اعلم.

دلیگانی تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه قضا همواره باید این موضوع را به طور شفاف بررسی کرده و مشخص کند که چه تعداد دو تابعیتی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مخاطرات دو تابعیتی به حوزه مدیران ختم نمی‌شود، گفت: باید گفت خطر بزرگ‌تر در حوزه تصمیم‌گیران است.

نماینده مردم اصفهان در ادامه خطاب به نمایندگان بیان داشت: همکاران عزیز به نظر شما ما به عنوان مجلس و نماینده ملت برای جلوگیری از حوادث آینده حق نداریم با تحقیق و تفحص به این موضوع رسیدگی کنیم تا به این نحو حق این مسئله مشخص شود.

وی ادامه داد: همکاران عزیز در خواست این تحقیق و تفحص به هیچ وجه به این نیت نبود که ما بخواهیم مچ‌گیری کنیم و بیشتر به دنبال این هستیم که از تهدید‌های موجود بکاهیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: همکاران اگر خدایی ناخواسته یک مدیر از خلأهای قانونی استفاده کند و بیت‌المال را به جیب بزند و متواری شود بدون شک ما مسئول هستیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اهداف تحقیق و تفحص مذکور بیان داشت: هدف از تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی صرفا برای شناسایی مدیران احتمالی و شناسایی خلأ قانونی در این رابطه است چرا که قوانینی که در حال حاضر موجود است مربوط به یکصد و چند سال پیش بوده و با توجه به شرایط و اتفاقات فعلی جوابگوی برخی مسائل نیست و باید به روز شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک جانبازجنگ تحمیلی
۱۹:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
برادرانه عرض میکنم
آخرین اخبار