قزوین؛

عرضه فرآورده های خام دامی در بازارچه های محلی ، ممنوع

عرضه فرآورده های خام دامی در شرایط عدم رعایت زنجیره سرد در بازارچه های محلی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: نگهداری و فروش فرآورده­های خام دامی( گوشت ، مرغ ، ماهی ) باید در شرایط بهداشتی و برودت 2-8 درجه سانتیگراد از سوی افراد مجاز و در مکان مجاز باشد ، در غیر این صورت از عرضه فرآورده­ جلوگیری می شود.

مهدی مهرزاده افزود : علیرغم تذکرات متعدد از طریق رسانه های خبری و اجتماعی و برگزاری کارگاه های آموزشی ، همچنان عده ای سودجو با عناوین مختلف از جمله قیمت کمتر و فروش بدون واسطه، مبادرت به عرضه فرآورده­های خام دامی  در بازارچه های محلی روستایی می کنند.

وی اضافه کرد :  در برخی موارد کارشناسان این اداره شاهد عرضه محصولات تاریخ گذشته و یا دیفراست شده در این مراکز هستند که رویه این اداره بر اساس تعامل و آموزش است .

وی ادامه داد :  در صورت مشاهده برای اولین بار ، ضمن آموزش به عرضه کننده ، فراورده­های غیر مجاز جمع آوری و در صورت تکرار با قاطعیت به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از عموم مردم خواست ازخرید هرگونه فرآورده خام دامی خارج از زنجیره سرد و مراکز عرضه غیر مجاز جداٌ خوداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار