لرستان؛

همایش "وقف و سلامت " در لرستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف لرستان برنامه های هفته وقف در استان را لرستان را تشریح به برگزاری همایش "وقف و سلامت " در این استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: ۱۱ آذرماه همایش وقف و حوزه علمیه با برگزاری نشست تخصصی با نخبگان قرآنی، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه وقف در مصلی الغدیر و امامزادگان شاخص استان در روز ۱۲ آذرماه، عنوان کرد: در استان لرستان ۱۰ امامزاده شاخص ملی داریم که از میان آن‌ها دو امامزاده هم‌تراز امامزاده شاه‌چراغ و امامزاده عبدالعظیم حسنی است.
خاکباز با اشاره به برگزاری همایش «وقف و سلامت» با حضور جامعه پزشکی در روز ۱۳ آذرماه، بیان کرد: بزرگ‌ترین حمایت از جامعه پزشکی از کانال اوقاف بوده است به‌طوری‌که در سال گذشته یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وقفی برای بیمارستان بروجرد خریداری شد و همچنین درمانگاه وقفی در این شهرستان درحال ساخت است که نیت واقف آن بر این است که درمان در این درمانگاه با نیمی از هزینه انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد: وقف در استان لرستان با موقوفاتی مانند موقوفه سید احمد مدنی با ۹۵۰ سال قدمت، دارای قدمت بالایی است، همچنین ۱۳۵۰ هکتار زمین برای هزینه در مراسم لیالی قدر در شهرستان ازنا وقف شده است که این موقوفه نیز قدمت بالایی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از برنامه‌های اوقاف پلاک‌کوبی موقوفات به‌نام واقف است، عنوان کرد: همچنین در نظر داریم نیت واقف را در کنار پلاک‌ها نصب کنیم و در صورت امکان نیز وقف‌نامه مکان موقوفه را نیز نصب خواهیم کرد. روز ۱۶ آذرماه نیز نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و اساتید آن‌ها برگزار خواهد شد.
خاکباز با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ «عالم واقف» با محوریت آیت‌الله قاضی در اسفندماه امسال در استان، اظهار کرد: ۱۷ آذرماه؛ و برای اولین‌بار در استان همایش تجلیل از ۱۰۰ دانش‌آموز و نخبه برتر استان توسط بنیاد البرز و طبق نیت واقف آن، برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در رابطه با آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد، افزود: ۹۶ مغازه از مغازه‌های اطراف امامزاده موقوفه هستند و کسبه بازار همکاری لازم را برای تخلیه آن‌ها ندارند، اگر نتوانیم آن‌ها را راضی کنیم مجبور هستیم که به قوه قضاییه متوسل شویم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.