مهاباد؛

تا دو سال آینده ، برخورداری تمام روستاهای بالای بیست خانوار کشور از نعمت گاز

بیش از پنج هزار روستای کشور در دو سال گذشته زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مشاور و نماینده وزیر نفت با اعلام این خبر در نشست بررسی آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای منطقه در مهاباد گفت : شرکت گاز موظف است برنامه ای را برای شناسایی روستاهای بدون گاز کشور و گازرسانی به آنها تدوین کند.

مشاور و نماینده وزیر نفت از بهره مندی بیش از یک میلیون خانوار روستایی از نعمت گاز در یک سال گذشته خبر داد.

محمود آستانه در خصوص گازرسانی به صنایع نیز گفت : وزارت نفت درصدد است به جای سوخت مایع به تمام واحدهای صنعتی و تولیدی کشور ،گاز واگذار کند.

جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در گازرسانی به روستاها شد و گفت : طبق ماده 12 قانون استفاده از مازاد مصرف مواد سوختنی از محل صرفه جویی در سوخت مایع میتوان به روستاهای کشور گاز رسانی کرد.

منصور صادقیان مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی هم گفت : از آغاز امسال تاکنون با اعتبار470 میلیارد تومان یکهزار کیلومترخط لوله گازاحداث شده و52 هزارخانوار روستایی استان هم در آستانه بهره مندی ازنعمت گاز طبیعی هستند.

گفتنی است ؛ هم اکنون گازرسانی به408 روستای آذربایجانغربی در حال اجراست که با بهره برداری از این طرح ها شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از نعمت گاز به 61 درصد افزایش می یابد.

در این نشست اعلام شد بیش از 2 میلیون خانوارروستایی کشور بدون گاز هستند که تمام روستاهای بالای 20 خانوارکشور تا پایان سال 97 به شبکه سراسری گاز وصل میشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.