اصفهان؛

روس ها، مشتری شیرخشک تولید اصفهان

تا سقف 10 هزار تن، روس ها، مشتری شیرخشک تولید اصفهان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یک هیات تجاری روسی خواستار استفاده از ظرفیت شیر خشک با کیفیت استان اصفهان تا سقف 10 هزار تن برای کشور روسیه شد.

محسن کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشست هماهنگی صادرات شیرخشک استان اصفهان با تاکید بر اینکه بالغ بر 14 درصد شیرخام با کیفیت کشور در استان تولید می شود، بیان داشت: برای تحقق صادرات محصولات دامی به ویژه شیرخشک استان اصفهان با استفاده از همه ظرفیت های قانونی، سعی در تسهیل و تسریع این امر داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر شرایط خوب استاندارهای دامپزشکی محصولات دامی استان، گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه شیر خشک مورد تقاضای کشور روسیه با رعایت استاندارهای سلامت و قرنطینه دامپزشکی اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهیم.

موحدی افزود: برای صادرات محصولات پروتیئنی دامی بین ایران و روسیه تفاهم نامه ای بین دو کشور منعقد شده است .

آمایاک مدیرعامل شرکت نورد گروپ روسیه در این نشست، گفت: کشور روسیه شیرخشک خود را از کشورهای بلاروس ،آرژانتین، ترکیه و لهستان تهیه می کند و ظرفیت استفاده از شیر خشک با کیفیت استان اصفهان تا سقف 10 هزارتن در کشور روسیه وجود دارد.

آنتول الکساندرویچ مدیربازرگانی مجتمع فروشگاههای مگنت روسیه هم درخواست شیرخشک از شرکت آریان لبن اصفهان را به صورت ویژه خواستار شد.

هیئت تجاری روسیه همچنین از کارخانه آریان لبن نقش جهان ، تولید کننده شیرخشک صنعتی بدون چربی و پرچربی ، پودر پنیر، خامه و کره، بازدید کرد.

این کارخانه با ظرفیت 800 تن شیر وحدود 60 تن شیرخشک روزانه تولید می کند .


انتهای پیام/س

برچسب ها: روس ها ، شیرخشک ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.