کواکبیان در تذکر شفاهی:

کمیسیون عمران حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بگیرد

نماینده تهران گفت: هیأت رئیسه مجلس باید به کمیسیون عمران تذکر دهد که حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

کمیسیون عمران حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص از شهرداری را بگیرد
به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (دوشنب، 24 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: طبق آیین‌نامه داخلی، هیأت رئیسه موظف به دفاع از شأن و جایگاه مجلس است.
 
وی افزود: امروز بعضی از دوستان بحث فتنه را مطرح کردند و هیأت رئیسه مجلس در برابر امام جمعه محترمی که کل خانه ملت را فتنه حساب کرد، هیچ واکنشی نشان نداد.

کواکبیان اضافه کرد: هیأت رئیسه مجلس می‌بایست از خانه ملت دفاع می‌کرد، مجلس؛ خانه ملت است و قطعاً این اتهامات نباید درباره این خانه مطرح شود و رئیس مجلس موظف به دفاع از شان پارلمان است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: آقای قالیباف شهردار تهران روز گذشته در نشست کمیسیون عمران حضور داشتند، اما کمیسیون به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه نداد که صحبت‌هایشان را مطرح کنند.

وی ادامه داد: آنها معتقد بودند طبق قانون اساسی چون پرونده قضایی درباره این موضوع در دستگاه قضایی تشکیل شد، حق تحقیق و تفحص در این باره وجود ندارد.
 
کواکبیان اظهار داشت: این موضوع خیلی عجیب است، مجلس فردای همان شبی که آقای غندالی رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شد، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به تصویب رساند، حال چرا در برخورد با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران این گونه رفتار می شود؟!
 
نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه مجلس باید به کمیسیون عمران تذکر دهد که حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
کمیسیون عمران در برابر مجلس باید خفه شود
آخرین اخبار