چابهار؛

افتتاح نخستین کارگاه آموزش روستایی در روستای رمین چابهار

نخستین کارگاه آموزش روستایی در روستای رمین چابهار توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،در راستای توانمند سازی بانوان ساکن روستاها نخستین کارگاه آموزش روستایی توسط بخش خصوصی در روستای رمین چابهار به بهره برداری رسید .

خداداد اولیایی: این کارگاه در دوشیفت صبح و عصر با ظرفیت 15 نفر در هرشیفت با تعداد 10 عدد چرخ خیاطی در رشته های طراحی دوخت ، صنایع دستی و سکه دوزی فعالیت خود را آغاز کرده و آمادگی تامین البسه بیمارستانی ، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان چابهار را دارد .

وی تصریح کرد: بانی ساخت این کارگاه خانم حسین زهی صاحب شرکت شوک دوچ (به معنای شیک دوزی به زبان بلوچی است) که با هزینه شخصی خود این کارگاه را راه اندارزی کرده و بر اساس توافق انجام شده بین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار و این شرکت ارائه آموزشهای مورد نیاز این کارگاه برعهده مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار است.

وی افزود: هریک از کارآموزان این کارگاه در پایان دوره های آموزشی به استخدام شرکت مذکور در می آیند .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار ادامه داد: با تاسی به منویات مقام معظم رهبری ، مبنی برتحقق اقتصاد مقاومتی وتکیه بر ظرفیت بالای مردم استان ، وظیفه ذاتی آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی ماهر برای بخشهای مختلف صنعت وخدمات است که با توانمندسازی مهارتی نیروی کار در استان از خیل بیکاران استان بکاهند وبار دولت را در این مسیر کم کنند .

اولیایی با تبیین سیاستهای فنی و حرفه ای در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: راه اندازی این کارگاه مصداق تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت تقاضا محوری است چرا که مالک کارگاه از فنی و حرفه ای تربیت نیروی ماهر برای کار در شرکت شوک دوچ را خواسته و ما با تامین نیروی مورد نیاز شرکت تقاضای وی برای نیروی مهارت دیده و متخصص را پاسخ داده ایم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار