لاریجانی در مراسم تشییع پیکر شهید خزایی:

ما در سوریه دفاع می‌کنیم که کسی به آرمان‌های اسلام تجاوز نکند/شهادت خزایی یعنی ما همچنان ایستاده‌ایم+ فیلم

رئیس مجلس گفت: شهادت محسن خزایی این پیام را برای همه کشورها دارد که ما ایستاده ایم.

رسانه ملی باید به داشتن امثال شهید خزایی‌ها ببالد/شهادت خزایی یعنی ما همچنان ایستاده‌ایمبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم تشییع پیکر شهید خزایی خبرنگار صدا و سیما حضور داشت، با اشاره به شخصیت والای این شهید گفت: روز سختی برای ماست، عزیزی رو از دست دادیم که سال ها با هم مانوس بودیم، همه ملت با صدا و گزارش های وی مانوس بودند.

وی افزود: شهید محسن خزایی گل سرسبد خبرنگاران بود، وی دلباخته انقلاب و امام حسین (ع) بود و  وجودش سراپا شور وشوق برای اهداف انقلاب بود.

لاریجانی تصریح کرد: برای همه ما لحظات درد آور و سختی است به ویژه برا خانواده شان، اما این راه نشان می دهد که هوای دفاع مقدس در بین ملت ایران همچنان شکوفاست، این ملت، ملت مجاهدی است و در راه اهداف خودش با همه وجود وارد صحنه می‌شود.

وی افزود: عزیزان ما در صدا و سیما، جزو نیروهای مسلح نیستند که وظیفه ای در این زمینه داشته باشند اما وقتی خبرنگاران ما هم پای نیروهای مسلح در میادین سخت حضور دارند نماد این است که ملت ما در کنار آرمان ها ایستادگی و پایداری دارد.

لاریجانی تاکید کرد: این قدرت بزرک برای یک ملت است که روحیه حماسی و مجاهدت خود را حفظ کرده است، ملتی که اهل مجاهدت باشد هیچ وقت خوار و ذلیل نمی شود و همیشه سرافراز است، از این جهت باید به خودمان ببالیم، عزیزانی که در رادیو و تلویزیون هستند به خود افتخار کنند که این روحیه در میان آنها نیز است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هوای دفاع مقدس همچنان در بین ملت است و این سرافرازی برای ملت می آورد.

وی ادامه داد: این روحیه از طرفی برای همه کشورهای دیگر که با ایران مراوداتی دارند پیام روشنی دارد و آن این است که ما در راه خود و دوستی خود راسخ هستیم، اهل خدعه و نیرنگ نیستیم و اگر امری را برای بشریت مهم دانستیم تا پای جان می ایستیم و در این راه اهل معامله نیستیم. این پیام برای روابط دراز مدت یک انقلاب بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس گفت: ما در سوریه برای این دفاع می کنیم که کسی به آرمان های اسلامی تجاوز نکند و حادثه کربلا به صورت دیگری رخ ندهد. ما در سوریه برای این دفاع می کنیم که شعارهای اسلامی مورد تهدید و تعرض قرار نگیرد.

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به این علت به مردم عراق کمک می کند که عتبات عالیات حفظ شود و ملت عراق که سال های سال گرفتار دیکتاتوری صدام بود و امروز آزاد شده است، گرفتار جریان مجنون و دیکتاتور جدیدی نشود.

وی ادامه داد: اگر در گذشته برخی از مسئولین جمهوری اسلامی این را می گفتند که کشورهای بزرگ پشت آشوب های دست ساز منطقه ای هستند، می گفتند حدس و گمان دارید، اما امروز اطلاعات دقیق به دست آمده که رژیم صهیونیستی و آمریکا هم در تاسیس و هم در حمایت از جریان تروریستی کمک می کنند و برخی از سفلگان از کشورهای منطقه نیز به این آفت دچار شده اند.

لاریجانی تاکید کرد: تحلیل آنها این است که این آشفتگی بهترین شرایط برای رژیم صهیونیستی است، لذا اگر ملت ایران در سرکوب این جریان تروریستی پیشرو است، از روی خودآگاهی است. 

رئیس مجلس افزود: تروریست ها بدانند این راه را تک تک ایرانیان با قلبشان می پیمایند و به آن باور دارند، این آغازگر سلسله ای از مجاهدت هاست و ما به آن افتخار می کنیم.

وی افزود: خانواده شهید خزایی باید افتخار کنند و سرشان را بالا بگیرند، خداوند نعمت خانواده شهید بودن را به کسی نمی دهد، خانواده های شهید برگزیدگان در پیشگاه خداوند هستند پس به آن افتخار کنید که خداوند این مدال شهادت را به سینه آقا محسن عزیر نصب کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اشاره کرد: انشاالله خداوند این راه بسیار طوفانی در منطقه را که ملت ایران با مجاهدت آن را طی می کنند، به نتیجه نیکویی برای مسلمانان برساند و این عزیز ما را با اولیای امام حسین (ع) و یارانش محشور کند.


برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار