شهرکرد؛

پیام استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته کتاب

مطالعه کتاب ضرورت جامعه امروز و از دغدغه های فرهنگی کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار گفت: بحث مطالعه کتاب یک امر جدی و ضروری جامعه امروز و از دغدغه های فرهنگی کشور بوده که حمایت تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

در قسمتی از پیام قاسم سلیمانی دشتکی آمده است: جامعه ایران متمدن اسلامی از دیرباز توجه ویژه ای به مقوله کتاب داشته و مطالعه، خواندن و دانستن همواره در نزد آنان امری تعالی بخش محسوب می شده است.

وی ادامه داد: اگر چه امروزه قدری از آن دغدغه های لازم برای مطالعه کتاب فاصله گرفته ایم اما توجه داشته باشید که همواره مذهب و مکتب ما سفارش کرده که مسلمانان همواره از کودکی تا پیری باید به دنبال علم اندوزی باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه این پیام می افزاید: از این جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، موضوعی است که توجه همگان را می طلبد و با توجه به متون ارزشمند دینی، کتب تاریخی و ادبی برجسته و نیز آثار دانشمندان ایران و جهان، شاید لازم ترین فرهنگی که بواسطه آن می توانیم به بهبود زندگی خود و اطرافیانمان کمک شایان توجهی ارائه دهیم، مطالعه و کتابخوانی است.

استاندار تصریح کرده است: کتاب و کتابخوانی شاخص اصلی توسعه همه جانبه کشورها در ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و از این رو جایگاه ویژه ای در جامعه دارد.

وی افزود: ملاک ارزیابی توسعه همه جانبه کشور مطالعه و کتابخوانی است و این بخش تأثیر بسزایی در تربیت و پرورش فکری مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان دارد.

سلیمانی دشتکی در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از آحاد مردم فرهنگ دوست به ویژه جوانان و نوجوانان خواست در بهره گیری و انس با کتاب از هیچ کوششی دریغ نورزند و با حضور در مراکز پژوهشی و کتابخانه های عمومی با کتاب مانوس شوند.

24 آبان ماه روز بزرگداشت آیت الله علامه محمدحسین طباطبایی و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار