مشهد؛

بازدید دانش آموزان از آرامگاه فردوسی هدفمند می شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس گفت: بازدید گروههای دانش آموزان با هدف دگراندیشی در حوزه فردوسی و شاهنامه هدفمند می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی افزود: بازدید از آرامگاه فردوسی باید موضوع محور و رویداد محور شود تا بتوانیم آرامگاه فردوسی را از زوایای متعدد و مختلف مطالعه و بازدید کنیم.

وی اظهار داشت: بازدیدهای هدفمند باید جزو برنامه درسی دانش آموزان قرار گیرد و در این راستا جلساتی با آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس گفت: در خصوص فرهنگ سازی بیشتر برای جذب گردشگر در آرامگاه فردوسی تصریح کرد: نیازمند تلاشی در انجام مطالعات زیرساختی در خصوص ایجاد تحولاتی در شیوه عملکردی و ارائه مفاهیم شاهنامه فردوسی هستیم.

زهره وندی با بیان اینکه بازدید گروه های دانش آموزی بخصوص مقاطع اول تا ششم باید بازدید آگاهانه و هدفمند باشد ادامه داد: به منظور آشنایی با فردوسی و شاهنامه، برنامه شاهنامه خوانی و نقالی برای دانش آموزان در آرامگاه فردوسی اجرا خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس افزود: در راستای ارتقای روحیه امید و نشاط و ایجاد علاقمندی به فردوسی ، آموزش شاهنامه خوانی در این بازدیدها اجرا خواهد شد.

زهره وندی ابراز امیدواری کرد: با اجرا و گسترش این طرح، بازدید دانش آموزان هدفمند شده و کودکان و نوجوانان مستعد شناسایی شوند.

آرامگاه فردوسی دومین جاذبه گردشگری استان خراسان رضوی است که سالیانه تعداد زیادی از پارسی دوستان و عاشقان ادبیات و فرهنگ ایران از آن بازدید می کنند که در این میان دانش آموزان، کودکان و نوجوانان از سهم بسزایی برخوردارند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.