اهواز؛

ضرورت توجه به ورزش گلف در خوزستان

رئیس فدراسیون گلف گفت: باید تحولات عمده ای در گلف خوزستان ایجاد شود، چرا که جمعیت گلف کشور به سمت پیری و میان‌سالی سوق پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف در آیین تقدیر و اهدای جام به تیم‌های برتر فصل گذشته لیگ برتر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ واقعا خوزستان برای ما مهم است، چرا که پشتوانه گلف کشور است و بیشترین فراوانی را هم در اینجا داریم.

وی ادامه داد:‌ باید تحولات عمده ای در گلف خوزستان ایجاد شود، چرا که جمعیت گلف کشور به سمت پیری و میان‌سالی سوق پیدا کرده است و باید چاره‌اندیشی و پشتوانه‌سازی شود.

رئیس فدراسیون گلف گفت:‌ طرح ملی استعدادیابی نیز از پنج‌شنبه این هفته با حضور سجادی، معاون وزیر در تهران کلید می‌خورد. همچنین این طرح از هفته جاری در استان خوزستان آغاز خواهد شد. ما می‌خواهیم در گلف پوست‌اندازی شود. این رشته نیز رسما المپیکی شده است. به هر حال در این حرکت، خوزستان طلایه‌دار است، همیشه پشتوانه بوده و است و شش تیم از این استان در لیگ برتر کشور داریم.

وی با بیان این‌که پس از 112 سال گلف مجددا وارد المپیک شده است، عنوان کرد:‌ باید بگویم وزارت ورزش نیز چهار رشته از جمله بیکاپ و کروکت را به فدراسیون گلف محول کرده است و البته ما به شرطی این را پذیرفتیم که درآمد و هزینه از خودشان باشد.

سعیدی بیان داشت : ‌در هر صورت گلف المپیکی شده است و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. یکی از پشتوانه‌های ما نیز استان خوزستان است. این استان در گلف یک عقبه، تولیدکننده و کارخانه است و این کارخانه باید گسترش پیدا کند. ما دو سهمیه حضور در رقابت‌های جوانان جهان در تایلند و مالزی را به خوزستان و تیم‌های ملی‌حفاری و نفت‌مسجدسلیمان دادیم ولی ظاهرا با توجه به بحث مالی، این باشگاه‌‌ها استقبالی نداشتند.

وی با اشاره به مراسم تقدیر از تیم‌های برتر فصل گذشته لیگ برتر، خاطرنشان‌کرد: این کار باید سه ماه پیش انجام می‌شد ولی به دلایلی در برگزاری آن تاخیر ایجاد شد. ملی‌حفاری برای چندمین بار قهرمان لیگ برتر شد، تیم نفت‌مسجدسلیمان هم که نایب‌قهرمان شد و تیم تهران نیز عنوان سوم را به دست آورد.

رئیس فدراسیون گلف گفت:‌ توصیه من این است که به سمت جوان‌گرایی برویم، هر چند که این موضوع ممکن است در نتایج ما تاثیر بگذارد ولی جوانگرایی مهم است. مسوولان آسیایی و جهانی نیز از من خواسته‌اند که به سمت جوانگرایی برویم و حتی از من خواستند که از این به بعد با جوانان‌مان در مسابقات شرکت کنیم. این یک سیاست کلی است و نباید خیلی به نتیجه توجه کنیم. در گذشته ما و عربستان به صورت مشترک، در رده شصت‌و‌دوم رنکینگ جهانی بودیم ولی در حال حاضر 22 پله صعود داشته‌ایم. در آسیا نیز در رده هجدهم هستیم و می‌خواهیم این فاصله را با کشورهای بالاتر کم کنیم ولی این موضوع به استعدادیابی، آموزش و زیرساخت‌ها هم بستگی دارد.

علیرضا مرادحاجتی، رییس هیات گلف خوزستان، اظهار کرد: ‌اگر کسی آینده گلف کشور را می‌خواهد باید 90 درصد توجه‌اش به استان خوزستان باشد.

وی با بیان این‌که در تهران دو سه گلف‌باز داریم که دیگر از نظر سنی تمام شده‌اند، عنوان کرد:‌ باید بگویم در استان خوزستان استعدادهایی داریم که اگر برای آن‌ها وقت گذاشته شود، می‌توانند خود را نه تنها در کشور، بلکه در آسیا نیز نشان دهند.

رئیس هیات گلف خوزستان گفت:‌ ما در شهرستان‌های مختلف استعدادهای خوبی داریم و با توجه به این استعدادها، از فدراسیون می‌‌خواهیم به هر شکلی که صلاح می‌داند، بحث استعدادیابی در خوزستان به صورتی پیش رود، تا ما طی چند مرحله در طول سال بتوانیم چند استعداد را به کشور معرفی کنیم.

وی افزود: ‌همچنین از فدراسیون می‌خواهیم با توجه به این‌که قرار است یک مربی خارجی برای آموزش به ایران بیاید، این مربی را به خوزستان نیز اعزام کند. همچنین از فدراسیون درخواست داریم نگاه بیشتری به استان خوزستان داشته باشد.

مرادحاجتی بیان کرد: با توجه به این‌که گلف المپیکی شده است، خوزستان هم استعداد و توانمندی شکوفایی در این رشته را دارد و فقط نیاز داریم کمی توجه بیشتر به ما شود.

وی در پایان عنوان کرد: ‌با توجه به اینکه هر ساله مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار می‌شود، فدراسیون به ما پیشنهاد داده است که ما میزبان این رقابت‌ها باشیم و در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، این میزبانی را خواهیم پذیرفت.

در ادامه این مراسم، فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان طی سخنانی کوتاه، گفت: از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته توسط هیات گلف خوزستان که در واقع بار زیادی از فدراسیون را به دوش می‌کشد و تلاش می‌کند که این رشته سرپا و زنده بماند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ص

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.