کرمان؛

برنامه های سفر معاون اول از زبان استاندار کرمان

استاندار کرمان گفت: در سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور پروژه های بزرگی چون گازرسانی به جیرفت وعنبرآباد، آب رسانی به 34روستا وافتتاح چندین کارخانه افتتاح می شوند.

برنامه های سفر معاون اول از زبان استاندار کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نشست خبری با اشاره به سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به کرمان گفت: جمعی از وزرا ومعاونین نیز وی را در این سفر همراهی می کنند.

وی افزود: سفر معاون اول از ظهر روز دوشنبه از سیرجان آغاز شده و پس از سفر به شهرستان‌های جیرفت، قلعه‌گنج و کهنوج در روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در این سفر مجموعه ورزشی گل گهر که با صرف 450 هزار میلیون ریال اعتبار در مساحتی به وسعت 39 هزار متر مربع احداث شده افتتاح می شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: پروژه ورزشی گل گهر در 26 خردادماه امسال تحویل موقت شده و افتتاح رسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد:  پارکینگ برای 165 خودرو، زمین چمن مصنوعی، جایگاه 3 هزار و 200 نفری، سالن های چند منظوره ورزشی و سالن تخصصی رشته های مختلف و اتاق پزشکان از جمله بخش‌های این پروژه ورزشی در شهرستان سیرجان است.

وی تصریح کرد: پروژه گندله‌سازی شماره دو گل گهر با 100 هزار متر مربع زیربنا احداث شده که با ظرفیت تولید 5 میلیون تن در این سفر به بهره برداری می‌رسد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ظرفیت پروژه گندله‌سازی شماره دو گل گهر تا 6 میلیون تن امکان ارتقا دارد، خاطرنشان کرد: برای احداث این کارخانه 4 هزار و 400 میلیارد ریال به صورت ریالی و 103 میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام شده است.

رزم حسینی اظهار کرد: با افتتاح پروژه گندله‌سازی گل گهر برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

استاندار کرمان به برگزاری کمیته توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر عملیات  اجرایی 200 هکتار طرح گلخانه‌ای در کشت و صنعت جیرفت با 250 میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

وی به آغاز پروژه گازرسانی به جیرفت و عنبرآباد در سفر معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این سفر، بازدید از شهر نمونه اقتصاد مقاومتی است که در این دولت با همت بنیاد مستضعفان آغاز شده و تاکنون کارهای بسیار خوبی در آن  انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اصل سفر در قلعه‌گنج است، تصریح کرد: در این سفر پروژه‌های آبرسانی به 34 روستای این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمان به پیشرفت 100 درصدی کارخانه رب گوجه فرنگی و کارخانه آبمیوه در شهرستان قلعه‌گنج اشاره کرد و افزود: مجتمع 3 هزار راسی بز شیری و گاوداری 250 راسی نیز دراین شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

رزم حسینی از پروژه تیتانیوم کهنوج به عنوان یکی از پروژه‌های عظیم ملی و استراتژیک یاد کرد و متذکر شد: محصول نهایی معدن کنسانتر، سرباره و پیکمنت است و با راه‌اندازی پروژه تیتانیوم کهنوج برای 882 نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت تولید 130 هزار تن محصول معدن تیتانیوم کهنوج گفت: کارخانه کانه‌آرایی با 143 میلیارد تومان و 33 میلیون یورو سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 525 نفر در سفر معاون اول رئیس جمهوری کلنگ‌زنی می‌شود.


استاندار کرمان افزود: افتتاح کارخانه پیکمنت با 50 هزار تن ظرفیت تولید در سال با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد تومان و 150 میلیون دلار نیز در این سفر انجام می‌شود.

وی از افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد کهنوج با ظرفیت 484 مگاوات نیز خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه از سال 92 آغاز شده و با افتتاح این طرح برای 700 نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان را در جیرفت به مدت سه ساعت برگزار می‌شود تا آخرین اقدامات استان کرمان در اجرای این کار مهم به اطلاع فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور رسانده شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار