اهواز؛

پایش قطارهای مسیر راه تهران - اهواز

با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب به لحاظ نیروی انسانی ۶۰۰ نفر صرفه جویی به عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرعامل شرکت راه آهن کشور، در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: این مرکز مسیر راه آهن تهران تا اهواز را به صورت متمرکز کنترل و پایش کرده و ایمنی و سلامت قطارها را به خوبی تضمین می کند.

محسن پور سید آقایی، افزود: در کل مسیر راه آهن جنوب، علائم الکترونیکی نصب شده است به گونه ای که وقتی قطار از تهران حرکت می کند تا رسیدن به اهواز مورد پایش مرکز کنترل ترافیک قرار می گیرد. این مرکز به قطارها اعلام می کند که از کدام خط و کدام سوزن حرکت کنند.

پور سید آقایی بیان کرد: کل ۶۷ ایستگاه مسیر راه آهن جنوب به صورت فیبر نوری توسط این مرکز کنترل می شود و این امر می توان سلامت و ایمنی خطوط راه آهن جنوب را به خوبی بالا ببرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور گفت: با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب به لحاظ نیروی انسانی ۶۰۰ نفر صرفه جویی به عمل آمده است و نیروی های ما در جاهای دیگر مشغول به کار شده اند.

پور سید آقایی بیان کرد: همچنین در همین دولت بازسازی مسیر ریلی اهواز - اراک که حدود ۵۰ سال از عمر آن می گذرد را در دستور کار قرار دادیم که در همین دولت به بهره برداری می رسد و می تواند سوانح ریلی را به شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.