نظرسنجی: بیشتر مردم انگلیس معتقدند ترامپ جهان را خطرناک تر می کند

نتایج نظرسنجی ایندیپندنت نشان داد بیشتر مردم انگلیس پیروزی دونالد ترامپ را برای جهان خطرناک قلمداد می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی ایندیپندنت نشان داد بیشتر مردم انگلیس معتقدند حضور "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا در کاخ سفید می تواند جهان را به مکانی خطرناک تر تبدیل کند.

این نظرسنجی که بوسیله مؤسسه "کامرس" انجام شد نشان داد بیشتر مردم همچنین معتقدند دونالد ترامپ یک "رئیس جمهور بد" خواهد بود و پیروزی وی یک "سابقه خطرناک" برای انتخابات آتی آمریکا رقم می زند.

مردم همچنین اعلام کردندهیچ نظری در خصوص نحوه برخورد دونالد ترامپ با مسائلی از جمله "روابط ترانس آتلانتیک" و معامله تجاری انگلیس و آمریکا ندارند.

از میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 66 درصد معتقد بودند "دونالد ترامپ جهان را خطرناک تر می کند." این درحالیست که 10 درصد رأی دهندگان اعلام کردند "ترامپ جهان را به مکانی امن تر تبدیل خواهد کرد. 53 درصد رأی دهندگان معتقد بودند دونالد ترامپ یک "رئیس جمهور بد" است. همچنین 15 درصد از رأی دهندگان دونالد ترامپ را یک "رئیس جمهور خوب" توصیف کردند.

58 درصد رأی دهندگان اعلام کردند پیروزی دونالد ترامپ یک سابقه خطرناک برای انتخابات آتی آمریکاست. این درحالیست که 26 درصد شرکت کنندگان پیروزی ترامپ را یک "اختلال خوشایند در سیاست ها" توصیف کردند.

این نظر مثبت مردم به نامزد جمهوری خواه پس از آن ایجاد شد که دونالد ترامپ سیاست های خود را در خاورمیانه تغییر داد و گفت به دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه و "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه در مقابله با گروه تروریستی داعش کمک می کند.

تاکنون تظاهرات زیادی در آمریکا در اعتراض به پیروزی دونالد ترامپ برگزار شده است که در این تظاهرات دهها نفر بازداشت شده اند.  بیش از 10 هزار نفر از مردم آمریکا اعلام کرده اند در تظاهرات آخر هفته در نیویورک شرکت می کنند. این درحالیست که برخی از فعالان نیز قصد دارند این تظاهرات را مختل کنند.

در حالی که 40 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند ترامپ برای روابط آمریکا و انگلیس بد است، 29 درصد اعلام کردند وی می تواند به بهبود روابط این دو کشور کمک کند. همچنین 36 درصد اعلام کردند دونالد ترامپ راه تجارت آمریکا و انگلیس را ساده تر می کند؛ اما 32 درصد اعلام کردند دونالد ترامپ این تجارت را دشوارتر می کند.

این نظرسنجی 9 و 10 نوامبر (19 و 20 آبان) روی 2038 فرد بزرگسال به صورت اینترنتی انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار