زنجان؛

خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان طارم

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) را در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب بر برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجه الاسلام صادقی پور امام جمعه شهرستان طارم حضرت زینب (س) را به عنوان الگوی صبر و استقامت معرفی کرد و گفت:تاریخ،زنی صبور تر از حضرت زینب ندیده است در صحرای کربلا برادر گرامی و امام حسین (ع) و حضرت عباس و برادران و پسران او به شهادت رسیدند اما شیون نکرد. زینب (س) سمبل زنی شجاع مدیر و لایق رهبری گروهی مصیبت زده در اوضاع و شرایط سخت و بحرانی بود.

ایشان اظهار داشت : کاروان اسرای اهل بیت پس از تحمل رنج ها ی بسیاری در حالی وارد کوفه شدند که شهر برای پیروزی یزید آذین بسته شده بود .کاروانیان بویژه حضرت زینب (س) وقتی کوفه را با آن منظره دیدند ، دردشان افزون شد لذا ایشان در خطبه ای کوبنده پس از رسوا کردن کوفیان آنها را مردمانی عهد شکن معرفی وعنوان کرد شما به چیز هایی که عنوان کرده بودید عمل نکردید و امام زمان خود را در صحرای کربلا در میان خیل عظیم دشمنان تنها گذاشتید.

سپس در انتهای برنامه گروه هنری رنگین کمان خطبه خوانی حضرت زینب (س) در مجلس یزید را برای حاضرین در مراسم به صورت نمایش اجرا کردند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.