ارومیه؛

برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان آذربایجان غربی

جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،نادر صفرزاده در جلسه کارگروه آرد و نان استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت : با توجه به اینکه آرد و نان یک مسئله حیاتی بوده و هیچ جایگزینی ندارد بنابراین باید با دقت و نظارت کامل، امور آرد و نان استان را رصد کرده و در جهت برطرف کردن مشکلات، تعامل و اهتمام جدی صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اقبال عموم مردم به سمت خرید نان‌های با ظاهری سفید افزایش یافته در حالی که این نوع نان، دارای درجه کیفی بسیار پایینی از لحاظ ارزش غذایی است.

صفرزاده افزود: در مقابل، نانوایان نیز برای جلب مشتری بیشتر به استفاده از آرد سفید بدون سبوس روی آورده‌ تا جایی که متاسفانه حتی نان‌های سنتی کشورمان مانند سنگگ با آرد سفید تهیه و عرضه می‌شود.

وی گفت: بنابراین می توان با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست در بین مردم در زمینه عرضه نان با کیفیت در سطح استان گام های اساسی را برداشت.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: باید در راستای حل مشکل تامین هزینه های مالی بازرسان بکارگیری شده در حوزه گندم، آرد و نان، کمیته جداگانه ای با مسولیت استانداری و عضویت سپاه شهدای استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعاون روستایی و نیز شرکت حمل و نقل آبادان تشکیل و پس از انجام بررسی های مربوط تصمیمات لازم اتخاذ شود.

جعفرصادق اسکندری گفت: از این پس باید اتحادیه نانوایان در اسرع وقت، ضمن هماهنگی های لازم با معاونت برنامه ریزی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نسبت به تهیه و ابلاغ نرخ انواع نان با استفاده از آرد آزاد استحصالی از گندم 9 هزار ریالی اقدام کنند.

به گفته وی، با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه فرهنگ سازی بین شهروندان و افزایش اطلاعات و آگاهی عمومی مردم در ارتباط با ضرورت استفاده از نان های پخت شده با استفاده از آردهای سبوس دار و فواید استفاده از سبوس در نان و همچنین مضرات استفاده از نان هایی که در پخت آنها از آردهای با درصد سبوس گیری بالا استفاده شده است باید دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگی و برنامه ریزی های لازم را به منظور تهیه و تامین برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرتبط و نیز سایر اقدامات اطلاع رسانی و تبلیغات مربوط به عمل آورد.

اسکندری بیان کرد: در راستای بررسی و تصمیم گیری در خصوص سهمیه گندم ماهیانه کارخانجات آرد استان، باید جلسه جداگانه ای با مسولیت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و با حضور نمایندگان معاونت برنامه ریزی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان جهاد کشاروزی و انجمن صنفی کارخانجات آرد استان تشکیل و پیشنهادات عملی ارائه شده توسط انجمن صنفی کارخانجات آرد استان در خصوص موضوع مذکور مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ و به اطلاع سایر اعضای کارگروه برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از این پس، فروش آرد به نیروهای مسلح کماکان از محل گندم یارانه ای صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.