همدان؛

نمایش تئاتر «از حرم تا حرم » در نهاوند به روی صحنه می‌رود

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند از اجرای عمومی نمایش تئاتر «از حرم تا حرم » در این شهرستان خبر داد.

نمایش تئاتر «از حرم تا حرم » در نهاوند به روی صحنه می‌رودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر بحیرایی اظهار کرد: تئاتر مذهبی «از حرم تا حرم» به کارگردانی زهره سلگی و با بازی ۲۰ نفر از هنرمندان نهاوندی به مناسبت ایام حزن و اندوه اهل بیت در ماه صفر در این شهرستان اجرای عمومی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این نمایش با همکاری واحد امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان نهاوند برگزار و  علیرضا سیف، محمد اسماعیلی، علی دارایی، یونس روز بهانی، حسین رنجبر، حسین شاهمرادی، محمد سلگی، زهره سلگی و عطیه ترکاشوند در آن به هنرنمایی می پردازند.

بحیرایی افزود: در این نمایش با استفاده از موسیقی و صدا سعی شده فضایی نو به کار داده شود و ایمان سیف به اجرای موسیقی و مداحان اهل بیت نیز به مدیحه سرایی می پردازند.

وی با بیان اینکه این نمایش همانطور که از نامش پیداست از وقایع عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش آغاز و سپس با نگاهی به اسارت اهل بیت آن حضرت و وقایع اتفاق افتاده در خرابه های شام و مصائب حضرت رقیه (س) در گذری تاریخی به اتفاقات و رویدادهای حال حاضر در ایران اسلامی و مدافعان حرم حضرت زینب(س) می رسد، افزود: کارگردان تلاش کرده در این نمایش فرهنگ حسینی و مقابله با ظلم و استکبار در هر لحظه از زمان را از عاشورای حسینی تا امروز با نگاهی هنرمندانه به تصویر بکشد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند افزود: این نمایش آیینی و مذهبی از روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ساعت ۱۶ به مدت ۵ روز در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی اجرای عمومی دارد و دیدن آن برای عموم رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ د


برچسب ها: همدان ، حرم تا حرم ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.