رشت؛

اعزام بیش از 7 هزار زائر از گیلان به کربلای معلا

7 هزار و 800 زائر گیلانی از 2 هفته گذشته تاکنون به کربلای معلا اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز گفت : این تعداد زائر با 152 اتوبوس به مرز مهران رفتند.

محمد احمدی پور افزود : 21 هزار گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه الکترونیکی سماح ثبت نام کرده اند که تاکنون برای 18 هزار و 600 نفر ویزا صادر شد.

وی گفت : 2هزار 400 نفر به دلیل ناقص بودن مدارک تاکنون موفق به دریافت ویزا نشده اند.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد : دفتر موقت کنسولگری عراق از چند هفته قبل در رشت راه اندازی شده است که در آن روزانه برای 3 هزار زائر ویزا صادر می شود.

محمد احمدی پور با بیان اینکه صدور ویزا برای زائران قزوینی هم در رشت انجام می شود گفت : تاکنون برای 2 هزار و 700 نفر از زائران این استان ویزا صادر شده است.

وی با اعلام اینکه پایانه های حمل و نقل مسافر گیلان آمادگی کامل برای انتقال زائران را به مرز مهران در روزهای باقیمانده تا اربعین دارند افزود : مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است و زائران به هیچ مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اعلام کرد : پایانه انتقال زائران 3 استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان به کربلا در این مرز قرار دارد.

محمد احمدی پور با اشاره به فراهم کردن امکانات پذیرایی از زائران درعراق گفت : موکب هایی برای پذیرایی از 20 هزار زائر گیلانی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای پذیرایی از 4 تا 6 هزار زائر کربلای معلا از کشور های حاشیه دریای خزر امکاناتی در گیلان در نظر گرفته شده است افزود : تا کنون هزار و 300 نفر زائر این کشورها از مرز زمینی آستارا به جمهوری آذربایجان وارد ایران شدند.

محمد احمدی پور اعلام کرد : از این زائران در ورودی شهرهای آستارا ، رضوانشهر و رودبار در مکان هایی که با نذورات و کمک های مردمی نظر گرفته شده است پذیرایی می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.