عامل شکست کلینتون در انتخابات مشخص شد

کلینتون مدیر اف بی آی را عامل اصلی شکست در انتخابات دانست

نامزد دموکرات و شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدیر اف بی آی را به خاطر نقش داشتن در شکست در انتخابات سه شنبه گذشته به باد انتقاد گرفت و او را مسئول اصلی شکست خود معرفی کرد.

کلینتون مدیر اف بی آی را عامل اصلی شکست در انتخابات دانستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون روز شنبه در سخنانی جیمز کومی مدیر اف بی آی را به خاطر نقش داشتن در شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سرزنش کرد.

کلینتون در اکثر نظرسنجی های انجام شده پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ترامپ پیشتاز بود و تحلیلگران سیاسی بر این باور بودند که کلینتون به احتمال زیاد پیروز نهایی خواهد بود. ولی بر خلاف تصور، دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات پیروز شد و بسیاری از کشورهای جهان به خصوص اتحادیه اروپا از پیروزی ترامپ شوکه شدند. اعلام پیروزی ترامپ موجب برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف آمریکا شده و این تظاهرات به درگیری با پلیس منجر شده است. چند نفر نیز در این تظاهرات تاکنون کشته و زخمی شده اند.

کلینتون روز شنبه در جمع طرفدارانش تاکید کرد: تیم من در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که نتایج نظرسنجی ها به سرعت در حال تغییر است و عامل اصلی این مساله نامه جیمز کومی بوده، این مساله ثابت می کند که نامه جیمز کومی نقطه عطف مهمی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم کومی برای علنی کردن برنامه اف بی آی در زمینه آغاز تحقیقات مجدد از ایمیل ها تاثیر زیادی بر حمایت افکار عمومی داشته است.

کلینتون برای نخستین بار از سال 1984 میلادی در ایالت ویسکانسین شکست خورده است. نتایج انتخابات در میشیگان نیز هنوز به صورت نهایی اعلام نشده ولی ظاهرا ترامپ پیشتاز بوده است. آخرین باری که این ایالت از یک نامزد جمهوریخواه حمایت کرد، به سال 1988 میلادی بازمی گردد.

اف بی آی چند روز قبل از انتخابات اعلام کرده بود که تحقیقات جدیدی را درباره ایمیل های کلینتون آغاز می کند که این مساله موجب کاهش اقبال افکار عمومی آمریکا نسبت به نامزد دموکراتها شده بود.

جیمز کومی چند روز بعد با ارسال نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا به صورت بی وقفه تلاش کرده است تا ایمیل های جدید فاش شده کلینتون را مورد بررسی قرار دهد و هیچ دلیلی برای تغییر تصمیم ماه جولای خود پیدا نکرده است.

کومی تصریح کرد: در جریان این روند، ما همه ارتباطات و ایمیل های کلینتون را مورد بررسی قرار دادیم. بر اساس بررسی و بازنگری، ما دلیلی برای تغییر تصمیمی که در ماه جولای اعلام کردیم، پیدا نکرده ایم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.