توافق میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک

دولت کلمبیا و فارک به توافق صلح جدیدی دست یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دولت کلمبیا و شورشیان فارک روز شنبه از دستیابی به یک توافق صلح جدید برای پایان دادن به 52 سال مناقشه مسلحانه در این کشور خبر دادند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رای دهندگان توافق صلح قبلی میان دولت کلمبیا و فارک را در یک همه پرسی رد کردند.
در بیانیه ای مشترک که دیپلمات هایی از کوبا و نروژ به عنوان میانجی‌گران این روند صلح قرائت کردند، آمده است : ما به یک توافق نهایی جدید برای پایان دادن به این مناقشه مسلحانه دست یافته ایم که تغییرات، توضیحات و برخی کمک های جدید را از گروه های اجتماعی مختلف در بر دارد.

در این بیانیه آمده است: برقراری یک صلح پایدار و با ثبات باید تعهد مشترک همه کلمبیایی ها باشد.

خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا تصریح کرد : این یک توافق بهتر است.

اومبرتو دلا کایه مذاکره کننده ارشد دولت کلمبیا گفت:‌ ما مطمئن هستیم که این اسناد راه هایی ممکن ‌ را برای پایان دادن به این مناقشه مورد تاکید قرار می دهد.
وی افزود : توضیحات و تغییراتی که انجام داده ایم، مسائلی را که در خصوص‌شان توافق کردیم و به توافق صلح نخست شکل داد، تضعیف نخواهد کرد.
ایوان مارکز مذاکره کننده ارشد فارک نیز گفت : تنها چیزی که توافق جدید اکنون نیاز دارد، آن است که اجرایی شود.

در حال حاضر، هیچ یک از طرفین هیچ سخنی از این که این توافق صلح جدید به همه پرسی گذاشته شود، به میان نیاورده اند.

آمریکا از این توافق استقبال کرد و حمایت مستمر خود را از اجرایی شدن صلحی که تحت آن چریک های فارک سلاح خود را زمین بگذارند و این گروه به حزبی سیاسی تبدیل شود، وعده داد.

نمایندگان نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا و دولت سانتوس از 22 اکتبر با یکدیگر دیدار کرده اند تا توافق صلحی را که چهار سال برای دستیابی به آن مذاکره کردند، نجات دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار