یاسوج؛

کاهش 4 درصدی سرقت در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: امسال سرقت در کشور 4 درصد کاهش یافته است .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سردار محمد شرفی هدف از برگزاری این همایش را بروز رسانی روسای کلانتری و پاسگاه های کشور از نظر علم و دانش و تکنولوژی و تحلیل عملکرد سالانه کلانتری و پاسگاه ها عنوان کرد و گفت: این همایش سالانه در همه استان های کشور برگزار می شود.

وی از کاهش سرقت در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه همچنین با تلاش نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد 6 درصد کاهش سرقت داشتیم. 

سردار شرفی به مشکلات موجود در حوزه ساختار، منابع انسانی، تجهیزات، تکنولوژی و فناوری در سطح مراکز انتظامی استان اشاره کرد و افزود: در این شورا چالش های مربوط به ساختار، تجهیزات، فناوری، نیروی انسانی و آموزش کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها بررسی و تصمیم گیری می شود.

سردار شرفی به ساختار جمعیت روستایی استان اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط زندگی افراد و پراکندگی روستاهای استان تامین امنیت مردم نیازمند توجه ویژه است که تلاش می کنیم با تجهیز و تقویت پاسگاه های روستایی این مهم محقق شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود : با توجه به مشکلات موجود، استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه به عنوان استانی کمتر برخوردار مورد توجه واقع شده و برای توسعه و تجهیز پایگاهای انتظامی و نیروی انسانی به طور ویژه دیده می شود و از اعتبارات موجود نیز در سال جاری به این استان کمک می شود.

سردار شرفی همچنین به اولویت های ناجا در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت:در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بحث پیشگیری از کالای قاچاق اقدامات خوبی صورت گرفته و نسبت به سال گذشته کشفیات کالای قاچاق افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان هم در این همایش به عملکرد این فرماندهی در امسال اشاره کرد و گفت: با تلاش های مداوم کارکنان نیروی انتظامی استان در سال جاری 6 درصد کاهش سرقت، 44 درصد کاهش تشکیل پرونده های انواع جرایم ، 28 درصد کاهش جرایم خشن، 43 درصد کاهش سرقت مسلحانه، افزایش240 درصدی شناسایی و دستگیری سارقان به عنف، کاهش 50 درصدی انتقاد از عملکرد کلانتری ها وجود داشته است همچنین 90 درصد مردم از عملکرد کلانتری ها رضایت داشتند .

سرهنگ مهدی انصاری شرایط جغرافیایی و جمعیتی استان را شرایط خاص عنوان کرد و گفت : برای تامین نظم و امنیت که یکی از ارکان هر جامعه ای است در کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق این مهم نیازمند توجه ویژه مسولان ناجا برای تقویت و تجهیز همه جانبه ی کلانتری ها و پاسگاه های استان است.

رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست نیروی انتظامی را ارمغان آورندگان نظم و امنیت دانست و گفت : تعهد ، تخصص و اخلاقمداری از مهمترین ضروریات هر یک از نیروهای پلیس برای خدمت در جامعه امروزی و خدمات رسانی مطلوب تر به مردم است.

محمدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هم در این همایش امنیت را یکی از مهمترین ضروریات هر جامعه دانست و گفت: در صورتی که در جامعه ای امنیت وجود نداشته باشد همه ی فعالیت های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن جامعه محکوم به فناست و کلانتری و پاسگاه خط مقدم برخورد با ناامنی های اجتماعی است که کارکنان ناجا باید مراقب دسیسه های دشمن باشند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.