قزوین؛

پرداخت ۸۶ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری ها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین از پرداخت ۸۶ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری ها در هفت ماه گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ایرج زاهدپور در جمع خبرنگاران افزود : با پرداخت این میزان اعتبار اجرای ۶۰ پروژه عمرانی در مناطق عملیاتی شده است.

وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی در شهرداری های استان جدی گرفته شده و برای اولین بار برای شفاف سازی امور سیستم یکپارچه سازی شهرسازی در ۱۵ شهرداری عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بیان کرد: با اجرای این سیستم ضمن تحقق دولت الکترونیک و ساماندهی بهتر کارها، از هزینه های اضافی جلوگیری می شودو در وقت نیز صرفه جویی لازم صورت می گیرد.

زاهدپور با بیان اینکه قزوین پایلوت زیست محیطی در حوزه زباله هاست ، گفت : در حال حاضر روزانه ۷۰۰ تن زباله عادی، صنعتی و پزشکی در شهرها و روستاهای استان تولید می شود که باید همه این زباله ها به سایت محمدآباد منتقل شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بیان کرد:در حال حاضر زباله های ۱۳ شهر استان و ۱۰۰ دهیاری و بخش به سایت محمدآباد منتقل می شود .

وی با بیان اینکه  احداث خط دوم کارخانه کمپوست در اولویت است ،افزود : ساماندهی روزانه ۱۰ تن زباله بیمارستانی و پزشکی در اولویت بعدی است که تاکنون ۳۶۰ مطب، ۲۲ درمانگاه و ۲۰ آزمایشگاه تحت پوشش قرار گرفته اند و زباله های عفونی و بیمارستانی آنها به سایت محمد آباد منتقل و بی خطر سازی می شود.

زاهد پور ادامه داد : ۱۰ هکتار زمین در جنب سایت محمدآباد برای ساماندهی زباله صنعتی پیش بینی شده و تاکنون بخش خصوصی بیش از ۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه کرده است .
وی افزود :  ۱۱۷ واحد صنعتی دارای زباله صنعتی شناسایی شده که ۴۰ واحد صنعتی اعلام آمادگی کرده اند و زباله خود را به سایت منتقل می کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین یادآورشد: قرار است ۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی که با مشارکت سرمایه گذار ایرانی و اتریشی وارد کار شده اند پرداخت شود تا کار سرعت گیرد و این سایت ظرفیت ساماندهی ۲۵ تن زباله در روز را دارد.

 وی بیان کرد: ۲۰ محل دفن غیربهداشتی داریم که همه ساماندهی می شود و با خرید دستگاه زباله سوز برای زباله های عفونی اقدام خواهد شد.

وی درباره مخالفت باغداران با ایجاد ایستگاه میانی زباله در شهر قزوین گفت: این ایستگاه به هیچوجه آلودگی ندارد و زباله ای دپو نخواهد شد  بلکه فضای سبز مناسبی ایجاد خواهیم کرد و هیچ مشکل زیست محیطی ندارد.

زاهدپور اظهارداشت: برای تامین درآمد پایدار برای شهرداری ها باید با استفاده از همه ظرفیت های موجودبتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کنیم که در این زمینه  بسیاری از شهرهای کوچک توانمندیهای گردشگری خوبی دارند که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه سرمایه گذاری بسیاری از این ظرفیت ها شناسایی شده که در آبگرم، معلم کلایه، رازمیان، طارم، آوج مناطق گردشگری خوبی وجود دارد که با حضور سرمایه گذاری برای ایجاد هتل، مجتمع آب درمانی، تفریحی و گردشگری اقدام شده است .

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین یادآورشد:برندسازی درشهرداری ها دراولویت بعدی است که باید بتوانیم محصولاتی مانند گردو در ضیاء آباد، گوسفند شال در منطقه شال، هندوانه در شریفیه، گیلاس و زغال اخته در الموت، زعفران و پسته در بویین زهرا را برندسازی کرده و برای رونق اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.

زاهدپور اضافه کرد: در سال گذشته توجه به حقوق شهروندی مورد توجه و ۱۵ شاخص و محور در اولویت قرار گرفت که موضوع تفکیک زباله از مبداء، ترافیک شهری، آپارتمان نشینی، دوچرخه سواری در دستور جدی است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد:بودجه شهرداریهای استان در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بود که امسال پش بینی می شود این میزان به ۷۳۸ میلیارد تومان برسد.

وی گفت: ۶۵ درصد اعتبارات شهرداری ها در سال گذشته در بخش عمرانی هزینه شد و امسال این رقم به ۶۹ درصد خواهد رسید و سرانه عمرانی هر نفر ۴۸۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار