گیلان؛

تأسیس دفتر نمایندگی صندوق توسعه دریایی در گیلان

استاندار صبح امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت،معدن و تجارت پیشنهاد تأسیس دفتر نمایندگی صندوق توسعه دریایی در گیلان را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛محمدعلی نجفی گفت: با توجه به ویژگی‌ها و نیازمندی‌های خاص استان گیلان در صنایع دریایی با همکاری استانداری گیلان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه دریایی ، دفتر نمایندگی این صندوق تا پایان امسال در استان تأسیس می شود.

وی در این گردهمایی گه در سالن همایش های غدیر استانداری با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزارشد با اشاره به اینکه استان گیلان دارای مرز آبی با چهار کشور حاشیه دریای خزر و مرز زمینی با جمهوری آذربایجان است خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی بعنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور و منطقه ویژه اقتصادی بندرآستارا با دو مرز رسمی دریایی و خشکی در استان گیلان قرار دارد.

نجفی ظرفیت عملیاتی بنادر استان را در حال حاضر در حدود 10 تا 11 میلیون تن در سال عنوان و اظهار داشت: بزودی این میزان ظرفیت به 17 میلیون تن و طی پنج سال آینده به 35 میلیون تن خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان به امکانات موجود در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: اتصال به راه آهن در سال 1396، آغاز احداث اسکله بندر در حال احداث کاسپین و تکمیل امور زیرساختی تا پایان سال 95 با ظرفیت تخلیه و بارگیری 22 میلیون تن کالا در سال، ظرفیت‌های قانونی ورود و خروج کالا و تجارت و صنعت این منطقه از موهبت های بزرگ برای استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه براساس چشم انداز 1404 صندوق توسعه صنایع دریایی، اهداف کلان و سیاست‌های کلی و اساسی را دنبال می کند گفت: صندوق در حوزه حمایت از صنایع دریایی، ترانزیت و صادرات مجدد، صادرات محوری و سایر اهداف و سیاست‌های صندوق گام بر میدارد.

وی به ویژگی‌ها و نیازمندی‌های خاص استان گیلان در صنایع دریایی اشاره و اظهار داشت: دارابودن 270 کیلومتر خط ساحلی، وجود صنایع دریایی شهید تمجیدی در استان، وجود ذخایر هیدروکربوری در حوزه نفتی سردار جنگل در استان و آغاز ساخت سایت پشتیبان آن در رودسر ، فعالیت‌های گسترده استان در راستای پرورش ماهی در قفس و ضرورت حمایت از زنجیره صنایع دریایی مرتبط با آن و نیز نقش محوری گیلان در صادرات و واردات از دریایی خزر از جمله این ویژگی ها است.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.