مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا-ژاپن؛

خیز سلطانی و ذعاب برای فتح سکوی آسیایی

سلطانی و ذعاب ملی پوشان وزنه برداری نوجوانان کشورمان در رقابتهای دسته 69 کیلوگرم، فردا در مسایقات آسیایی ژاپن به روی تخته می روند.

خیز سلطانی و ذعاب برای فتح سکوی آسیاییبه گزارش خبرنگار ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در توکیوی ژاپن از صبح فردا (یکشنبه 23 آبان) برای ایران، با حضور حسین سلطانی و اسحاق ذعاب دو ملی پوش وزنه برداری نوجوانان کشورمان به روی تخته آغاز می شود. 

*حسین سلطانی ملی پوش باآتیه اهل زنجان در مسابقات قهرمانی نوجوانان رده سنی 16 و17 سال کشور در مراغه، قهرمان شد. وی  در این رقابتها  در حرکت یکضرب 131 کیلویی را مهار کرد. در حرکت دوضرب فقط موفق شد وزنه 152 کیلویی را بالای سر ببرد تا با مجموع 283 کیلوگرم به سه مدال طلای دسته 69 کیلوگرم  برسد.سپس با تشخیص محمد حسین برخواه تنها ملی پوش 69 کیلو تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام شد. سلطانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در پنانگ مالزی به دو مدال نقره و یک نشان برنز دست یافت. ملی پوش کشورمان درحرکت یکضرب 131 کیلوگرم، حرکت دوضرب164 کیلوگرم و در مجموع295کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا پس از کامینگز امریکایی به نشان نقره و  نخستین مدال بین المللی خود برسد. 

*دیگر ملی پوش وزن 69 کیلوگرم  تیم ملی در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در توکیوی ژاپن، اسحاق ذعاب وزنه بردار بوشهری است. وی در مسابقات مراغه نتوانست انتظارات را برآورده کند وپس از اینکه در حرکت یکضرب وزنه 126 کیلوگرمی را بالای سر برد در حرکت دوضرب سه مرتبه پیاپی وزنه درخواستی خود را انداخت تا  در حرکت دوضرب و مجموع امتیازی بدست نیاورد.این آخرین میدان داخلی او در مسابقات کشوری بود. ولی این دوره از مسابقات آسیایی نخستین میدان بین المللی ملی پوش بوشهری است که سعی دارد شایستگی خود را به اثبات برساند.
همچنین استارت لیست نهایی دسته 69 کیلوگرم گروه(A) رده سنی نوجوانان، نشان از برتری وزنه برداران دسته 69 کیلوگرم کشورمان در رقابتهای آسیایی را دارد.

1- حسین سلطانی با رکورد مجموع285 کیلوگرم
2-نگوین از ویتنام با رکورد مجموع 285 کیلوگرم
3-اسحاق ذعاب با رکورد مجموع280 کیلوگرم

لازم به ذکر است؛ زمان برگزاری این وزن؛ یکشنبه13 نوامبر( 23 آبان) راس ساعت 16 به وقت توکیو(10:30 صبح به وقت تهران)خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار