زاهدان؛

دستیابی محققان زاهدانی به دانش بازسازی قطعه ILS هواپیما

قطعه آی ال اس ، جزو قطعات سامانه های ناوبری هوانوردی است و نقشی مهمی هنگام فرود هواپیما دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،متخصصان و پژوهشگران واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان موفق به بازسازی و تعمیر قطعه مهم و حساس ILS هواپیما شده اند.  

رئیس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان با بیان این مطلب گفت: قطعه آی ال اس ، جزو قطعات سامانه های ناوبری هوانوردی است و نقشی مهمی هنگام فرود هواپیما دارد.

ماهگلی عملکرد اصلی این برد را هنگام نشستن هواپیما در اوضاع نامساعد آب و هوایی بیان کرد و افزود: این قطعه با ترسیم خط پیش فرض مغناطیسی وسط باند و ارائه شیب فرود به خلبان ، زمینه را برای فرود ایمن فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این قطعه در کشورهای فرانسه و آلمان تولید می شود، گفت: به علت تحریم کشورمان در صورت اشکال در این برد امکان تعویض و تعمیر آن در این کشورها وجود ندارد و نقشه های عرضه شده همراه این برد نیز به علت اشتباهات فراوان قابل استفاده نیست.

رئیس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان همچنین افزود: این مرکز تنها مکانی است که قادر به بازسازی دوباره برد آی ال اس است و بیش از 50 قطعه از سراسر کشور تاکنون در این مرکز تعمیر و بازسازی شده اند.

ماهگلی هزینه صرف شده برای تعمیر این قطعه را یک میلیون تومان بیان کرد و گفت: قیمت این برد در بازار بیش از 50 میلیون تومان است که این خودکفایی علاوه بر شکوفایی استعدادها و قابلیتهای محققان استان مانع خروج ارز نیز از کشور می شود.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار