مشهد؛

ضرورت استاندارد سازی تولیدات زنان کار آفرین تربت جام

عضو انجمن همسران دیپلمات وزارت خارجه گفت: تولیدات زنان کار آفرین تربت جام باید به استانداردهای لازم برسد تا بتواند در بازارها رقابت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحیم پور در جمع زنان کارآفرین و فعالین اجتماعی تربت جام افزود: زنان کارآفرین تربت جام با استعداد و توانمندی که دارند و این تجربیات زیبایی را که کسب کرده اند رابه جامعه انتقال دهند که می تواند کار سازباشد.

وی گفت:مسئولان توانمندی و استعدادهای درخشان زنان کار آفرین را با درک درست به بالفعل برساند.

عضو انجمن همسران دیپلمات وزارت خارجه افزود: در برپایی اولین نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بانوان از زنان کارآفرین این شهرستان حتما دعوت به عمل خواهد آمد تا تولیدات خود را عرضه کند.

فرماندار تربت جام هم در این جلسه گفت: زنان تربت جام ظرفیت های بی بدیل و نا شناخته ای دارند که به دنبال کشف آنها هستیم.

علی رستمی افزود: تقویت گروهی زنان کار آفرین از اولویت های راهبردی در بخشهای مختلف اجتماعی ، عاطفی و فرهنگی شهرستان است.

وی تصریح کرد: کارگاه فرش دست باف شهر صالح آباد و روستای بزد به عنوان پایلوت کشوری مطرح است که در دوسال قبل فرش ها یه صورت غیر استاندارد در منازل بافته می شد.

فرماندار تربت جام گفت: فرش های تولیدی این کارگاه اول به فروش می رسد و بعد تولید می شود و کارگاه تولیدی البسه در مهمانشهر با نگاه صادرات به ترکیه تولیدات دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: خلا بازارفروش صنایع دستی زنان کار آفرین در شهرستان محسوس است.

وی تاکید کرد: هیچ اداره ای حق ندارد کار آموزش فنی و حرفه ای داشته باشد که شدیدا جلوی آن را می گیریم کار آموزش باید تز کانال مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دنبال شود و گواهینامه معتبر به کارآموزان تحویل گردد.

فرماندار تربت جام گفت: زنان کار آفرین باید در مسائل سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و حوزه قدرت اثرگذار باشند.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.