فعالیت 675 شرکت دانش بنیان حوزه فناوری سلامت

مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت گفت: با وجود 675 شرکت دانش بنیان فناوری سلامت، تنها حدود 190 محصول تجاری شده در بازار وجود دارد که با این آمار وضعیت خوبی در حوزه فناوری نداریم.

رضا وطن پور مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در کنار دانشگاه ها، پژوهشگاه‌های متعددی وجود دارند که هنوز درآمد مستقل ندارند و سرمایه زیادی برای آن ها صرف شده است.
 
وی با تشریح مطلوب وضعیت پژوهشی اظهار داشت: باید به موضوعاتی مانند حجم بالای صادرات دارو، بیکاری جوانان تحصیلکرده، مشکلات پژوهشی در شرکت های چندملیتی و حضور نداشتن در بازارهای بین المللی توجه و با نگاه فناورانه مشکلات را حل کنیم. 

وطن پور بیان کرد: اینکه سهم زیادی از امکانات به حوزه سلامت سوق پیداکرده، مشوق های مالی، سهم وام ها و اختصاص67 درصد وام ها به حوزه فناوری سلامت نشان دهنده حمایت وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری از فناوری سلامت است. 

وی با اشاره به سخنان رهبری در حوزه حمایت از نخبگان و حمایت های وزارت بهداشت خواستار اهتمام دانشگاه ها و مراکز رشد در حوزه مغفول مانده فناوری شد.

مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: فناوری در دانشگاه ها باید فرصت باشد و اگر ما به موقع مراکز رشد و گفتمان اینوتک را داشتیم، فرصت ساخت ماده اولیه دارویی را ازدست نمی دادیم و چین و هند در زمینه تولید اکسن از ما جلو نمی زدند.

وی گفت: ما بعد از برجام نیز شاهد تحول نبودیم اما رفت و برگشت کشورهای گوناگون زمینه ساز فروش است که باید در این حوزه علم و آگاهی داشت. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار