قزوین؛

نکوداشت پرفسور باقر ساروخانی

به پاس ارج نهادن به یک عمر خدمات خالصانه در عرصه دانش و فرهنگ استان و کشور آیین بزرگداشت پروفسور باقر ساروخانی در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر باقر ساروخانی از چهره‌های فاخر علمی کشور در حوزه جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی ارتباطات، فرهنگ و خانواده است.

نکوداشت پرفسور باقر ساروخانی

این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ان کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین شخصیت‌ها، استادان دانشگاه و دانشجویان برگزار شد.

در همایش نکوداشت پرفسور باقر ساروخانی پیام فریدون همتی استاندار قزوین را محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرائت کرد.

نکوداشت پرفسور باقر ساروخانی

در بخشی از پیام استاندار قزوین امده است : یکی از درختان سایه گستری که ریشه در فرهنگ عمیق و انسانی ایرانی و اسلامی دارد پرفسور باقر ساروخانی است که با گستره کم مانند آثار درخشان و ماندگارش یکی از قله‌های سرافراز علوم انسانی در حوزه‌های جامعه شناسی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، ارتباطات، فرهنگ و خانواده به شمار می‌روند.

نکوداشت پرفسور باقر ساروخانی

همچنین در این پیام آمده : اینجانب به نمایندگی از مردم فهیم و دانش‌پرور استان قزوین، ضمن سپاس و ارج نهادن به بزرگوارانی که با برپایی این فرخنده انجمن، فرصتی شایسته برای بازشناسی آثار جاودانی استاد فرهیخته دکتر باقر ساروخانی را فراهم آوردند، برای این فرزند برومند سرزمین راستی و رادی و هنر و دانش، قزوین کهن عمری به بلندای آفتاب آرزومندم تا همچنان سایه این شجره طیبه بر سر اهالی فضل و فرهنگ پاینده بماند.

دکتر باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در سال 1318 در قزوین متولد شد و دکترای دولتی (دتا) در جامعه شناسی و چاپ رساله در پاریس را در سال 1968 از سوربن (با درجه بسیار عالی) دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.