رییس پلیس فتا کردستان هشدار داد:

کلاهبرداران فضای مجازی در کمین زوار اربعین حسینی

رییس پلیس فتا کردستان گفت: شهروندان از ارائه مدارک هويتي ازقبيل گذرنامه به افراد غيرمسئول خودداري کرده و اسکن مدارک خود را نيز در مکان هاي مجاز ثبت نام انجام دهند.

کلاهبرداران فضای مجازی در کمین زوار اربعین حسینی
به گزارش خبرنگار گروه اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاکری در مصاحبه زنده رادیویی با خبر صدای استانی رادیو اظهار  کرد: برخی افراد سودجو قصد کلاهبرداری از مردم را به بهانه ثبت نام اینترنتی برای حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند.

وی يکی از جلوه‌هاي عرض ارادت به سرور وسالار شهيدان‌، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) برگزاري مراسم عزاداري محرم و اربعين حسينی(ع) دانست و افزود: از این رو هرساله در اين مراسم راهپيمايی باشکوه‌، ارادتمندان آن حضرت از تمامي کشور‌ها به کشور عراق به سمت کربلای معلی سفر مي‌نمايند  جلوه‌ای خاص از شور و شعف حسينی را به نمايش می‌گذارد‌.

رییس پلیس فتا کردستان ادامه داد: اما در این ایام برخی افراد سودجو نیز با شگرد کلاهبرداری‌های اينترنتی به بهانه ثبت‌نام اربعين از طريق سايت‌هاي جعلي قصد فریب مردم را دارند‌، که لزوم حفظ هوشیاری مردم را می‌طلبد و هموطنان حتما ازطريق سامانه ثبت‌نام زيارت اربعين(سماح ) ثبت‌نام کنند.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه فعاليت سايت‌های جعلی و تقلبی يکی از مهم‌ترين شگرد‌هاي مجرمانه‌اي است که در ايام مناسبتی صورت می‌گيرد، گفت: عدم آگاهی تعداد زيادی ازکاربران‌، هويت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافيايی‌، فرصت‌های جديدی را برای مجرمان فراهم کرده است .

رییس پلیس فتا کردستان با اشاره به اینکه با نزديک شدن به ايام اربعين سيد وسالارشهيدان حضرت اباعبدالله الحسين ( ع )، خيل عظيمي ازمردم خدا دوست تصميم به زيارت مرقد آن امام بزرگوار دارند که براساس تجربه سال‌هاي گذشته برخی ازسايت‌های غيررسمی و غيرمجاز با اهداف مجرمانه يا کلاهبرداری جهت ثبت نام اربعين ايجاد می‌شود، افزود: شهروندان‌ فقط ‌بايد از طريق سامانه ثبت نام "سمــــــاح" و پس از آن از طريق دفاتر مجاز سازمان حج و زيارت اقدام کنند .

وی یادآور شد: زائران هنگام پرداخت هزينه به صورت اينترنتی، نکات ايمنی را رعايت و حتي‌الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت‌های اينترنتی استفاده کنند .

سرهنگ شاکری ادامه داد: مجرمان با طراحي سايت‌هاي شبيه سايت‌هاي اصلي که درگاه‌هاي بانکي جعلي نيز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکي افراد کرده و براي اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکي، کاربران را به صفحات جعلي موسوم به فيشينگ مي‌‌کشانند‌. شهروندان بايد مراقب باشند تا در دام سايت‌هاي جعلي که فقط براي سرقت اطلاعات بانکي افراد راه‌اندازي شده‌اند نيفتند .

سرهنگ شاکری در پایان تاکید کرد: شهروندان از ارائه مدارک هويتي ازقبيل گذرنامه به افراد غيرمسئول خودداري کرده و اسکن مدارک خود را نيز در مکان‌هاي مجاز ثبت نام انجام دهند. پليس فتا آمادگي مقابله با جرائم رايانه‌اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرائم رايانه‌ای مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، حسینی ، مدارک ، اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.