اصفهان؛

حضور 80 هیأت بلندپایه خارجی در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۸۰ هیأت بلندپایه خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار رئیس مجلس مجارستان به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اصفهان پرداخت و اظهار داشت: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بوده است و در حال حاضر این استان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان دانشگاهی کشور است، افزود: ۶ دانشگاه این استان در رتبه‌بندی بین‌المللی جای دارند و ۳۳۰ هزار دانشجو از جمله ۷ هزار دانشجو در مقطع دکترا در این استان تحصیل می‌کنند.

استاندار اصفهان یادآور شد: اصفهان در بخش صنعت، صنعتی‌ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۶۰ درصد مصنوعات طلا و ۲۵ درصد فراورده‌های نفتی کشور در اصفهان تولید می‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه گردشگری وجه تمایز این استان با دیگر استان‌هاست، گفت: ۲۰ هزار جاذبه‌ میراثی و طبیعی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۶۰ اثر به ثبت ملی و ۶ اثر به ثبت جهانی رسیده و ۹۶ منطقه گردشگری نمونه در استان اصفهان مصوب شده است.

وی تأکید کرد: پس از برجام و افزایش تعاملات ایران با کشورهای مختلف تعداد ورود گردشگران خارجی به اصفهان ۴ برابر رشد داشته است و گردشگران از ۸۶ کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند و در یک سال گذشته بیش از ۸۰ هیأت بلندپایه خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایران و مجارستان از گذشته روابط و تعاملات بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند، افزود: پس از برجام نیز شرایط برای ارتقای روابط فراهم شده است؛ استان اصفهان با این ظرفیت‌ها می‌تواند با یکی از استان‌های کشور مجارستان روابط بازرگانی، فرهنگی و اقتصادی برقرار نماید و سفر شما می‌تواند در تسریع روابط تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: دو طرف می‌توانند در مبادلات توریستی روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند چرا که هم ایرانی‌ها علاقمند سفر به مجارستان هستند و هم مردم مجارستان می‌توانند به اصفهان سفر کنند و از جاذبه‌های زیبای این شهر دیدن نمایند.

زرگرپور ادامه داد: تور لیدرهای این کشور می‌توانند با همکاران خود در ایران ارتباط برقرار نمایند که در جذب گردشگر بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاندار اصفهان به برگزاری هفته‌ فرهنگی اصفهان در مجارستان اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ باعث نزدیکی ملت‌ها و ارتباط بیشتر آن‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کشور مجارستان همانند اصفهان مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان با ارتباط و تعامل اتاق‌های بازرگانی دوطرف این تعاملات اقتصادی خود را افزایش دهیم.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با ۱۴ شهر بزرگ دنیا خواهر خوانده است؛ گفت: اصفهان می‌تواند با یکی از شهرهای تاریخی  و میراثی کشور مجارستان نیز عقد خواهرخواندگی برقرار نماید.

لازلو کوور رییس مجلس مجارستان نیز در این دیدار اظهار داشت: اصفهان برای همه بخصوص کسانی که از اروپا می‌آیند جاذبه‌های زیادی دارد.

وی هدف از سفرش به ایران را تحکیم روابط بین مجلس ایران و مجلس مجارستان عنوان کرد و افزود: امیدواریم که از طریق نمایندگان بین مجلس دو کشور، روابط بین دو دولت را گسترش دهیم.

رییس مجلس مجارستان با بیان اینکه برجام شرایطی را برای ایران فراهم کرد که دوباره وارد جریانات سیاسی و اقتصادی جهانی شود، عنوان کرد: مجارستان از این امر بسیار حمایت خواهد کرد و امیدواریم که در گردشگری، سیاست و موضوعات اقتصادی بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعاملات ایران و مجارستان از گذشته تاکنون گفت: پس از برجام شرایط برای گسترش روابط و تعاملات و همکاری‌های دوجانبه محقق شده است.

لازلو کوور افزود: هدف اصلی سیاست ایجاد ارتباط بین مردم دو کشور است و بهترین وسیله برای ایجاد این هدف گسترش تعاملات توریستی است که امیدواریم روابط اصفهان و مجارستان در این بخش تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار دانشجوی ایرانی در این کشور فارغ التحصیل شده‌اند، بیان داشت: در حال حاضر نیز هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان تحصیل می‌کنند.

رییس مجلس مجارستان ادامه داد: زمینه‌های همکاری مشترک خوبی بین دو طرف وجود دارد و اگر این سفر بتواند همکاری‌های دو طرف را تسریع بخشید بسیار مفید و اثربخش خواهد بود.

لازلو کوور با استقبال از پیشنهادات استاندار اصفهان گفت: سفیر مجارستان در ایران این پیشنهادات را پیگیری خواهد کرد و ما هم برای گسترش این روابط کمک خواهیم کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.