افزایش 64 درصدی صادرات پتروشیمی تبریز

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی تبریزگفت: میزان صادرات هفت ماهه سال جاری این مجتمع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ سلیمانی گفت:با پایان تعمیرات اساسی در واحدهای اتیل بنزن، استایرن منومر و نیروگاه این مجتمع، میزان تولید آن در مهرماه سالجاری 7 درصد از ظرفیت اسمی پیشی گرفت.

وی افزود:در 7 ماه گذشته 255 هزار تن از فرآورده های این مجتمع بزرگ تولیدی خطه شمال غرب کشور به بازارهای مصرف عرضه شده است.

سلیمانی گفت: علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پائین دست داخلی 106هزار تن از انواع فرآورده های پلیمری پتروشیمی تبریز به 35 کشور صنعتی جهان صادر شده است. 

وی اضافه کرد: میزان صادرات هفت ماهه سال جاری این مجتمع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش نشان می دهد.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به وسعت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه این کلان شهر واقع شده است.

اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه 1367 به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید؛ فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال 1368و عملیات نصب در سال 1371 آغاز شده است. 

خوراک مجتمع پتروشیمی تبریز نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار