نفتالی بنت: با پیروزی ترامپ، دوران فلسطین به سر می‌رسد

وزیر آموزش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت ریاست جمهوری ترامپ به اراده سیاسی برای آزادی فلسطین پایان خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، «نفتالی بنت،» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ادعا کرد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا موجب خواهد شد اراده سیاسی بین‌المللی برای آزادی فلسطین به پایان برسد. اظهارات وی خشم بسیاری را برانگیخت.

نفتالی بنت روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: "پیروزی ترامپ فرصتی برای ما خواهد بود که ایده فلسطین آزاد را از سیاست‌هایمان حذف کنیم. این موضع رئیس جمهور منتخب آمریکا است. این باید سیاست ما نیز باشد. دوران فلسطین آزاد به سر رسیده است."

وی همچنین به ترامپ تبریک گفت و از هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات -- به دلیل "دوستی با اسرائیل" تشکر کرد.

هر دو کاندیدا اعلام کرده بودند در صورتی که به ریاست جمهوری آمریکا برسند، سیاست کنونی آمریکا در قبال فلسطین و اسرائیل را دنبال خواهند کرد. با این‌حال، یکی از مشاوران ترامپ در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان) گفته بود درباره کارآمدی ایده آزادی فلسطین خوشبین نیست.

دونالد ترامپ در ملاقات با بنیامین نتانیاهو – نخست‌وزیر اسرائیل – در اظهاراتی عجیب اعلام کرد اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت. این سخن وی، خشم فلسطینیان را برانگیخت.

نتانیاهو نیز پیروزی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را تبریک گفت و وی را "دوست حقیقی اسرائیل" خواند. وی همچنین گفت بی‌صبرانه خواستار همکاری با ترامپ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار