یزد؛

وضعیت نامطلوب آب در بخش کشاورزی

فرماندار مهریز بر ترویج و فرهنگ سازی کشت های کم آبخواه در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید محمد رستگاری فرماندار مهریزدر جمع اعضای کمیته نهال و بررسی و ساماندهی نهالستان های شهرستان مهریز به وضعیت آب و هوایی و کمبود آب در بخش کشاورزی اشاره و افزود: برای تداوم و حفظ کشاورزی منطقه باید از نهال هال های کم آبخوا و جایگزین مناسب استفاده کرد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در این زمینه با فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان کارهای خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست و باید در این زمینه با همت جمعی بیش از گذشته در زمینه نهال کاری و کشت های مناسب اقدام کرد.

فرماندار مهریزافزود: باید برای آبیاری در کنار کشت های جایگرین و نهال های مناسب از شیوه های نوین آبیاری و آبیاری قطره ای برای تغذیه درختان بهره گرفت که قدمی مهم و لازم در حفظ منابع موجود آب در شهرستان است.

رستگاری اظهار داشت: برای اجرای شیوه های آبیاری نوین و قطره ای کارهای خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست ودولت و جهاد کشاورزی برای گسترش آن در سطح شهرستان آمادگی هرگونه همکاری با متقاضیان را دارد.

وی گفت: شرایط مهریز از هر لحاظ برای اجرای طرح های نوین و همچنین نهالکاری مناسب بر اساس وضعیت موجود منطقه خوب است ولی باید توسط مسئولان برای گسترش آن فعالیت های جدی بعمل آید.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز به اهمیت بهره گیری و اجرای روش های نوین آبیاری نوین و قطره ای و همچنین نهالکاری و ساماندهی نهالستان های مختلف در شهر و برخی روستاها تاکید کرد.

رسولی افزود: همکاری کشاورزان در زمینه نهالکاری خوب است ولی جهاد کشاورزی بر حسب وظیفه خود با هکاری مردم و کشاورزان امسال ماموریت های خود را جدی انجام می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد ضمن گسترش کشت های کم آبخواه در زمینه نظارت عالیه بر نهالکاری ها در شهرستان فعالیت های لازم بعمل آید .

سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که 10 هزار هکتار آن را سطح باغت منطقه تشکیل می دهد.

مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار