عضو هیات انتخاب بخش مستند کوتاه جشنواره سینما حقیقت:

کیفیت بیشتر آثار پایین بود

مهدی باقری می گوید حوزه تولید مستند کوتاه در بخش آموزش ضعیف است و بودجه کافی به این حوزه تعلق نمی گیرد.

کیفیت بیشتر آثار پایین بود
مهدی باقری مستند ساز و عضو هیات انتخاب بخش مستند کوتاه زیر 30 دقیقه جشنواره سینما حقیقت در خصوص کیفیت آثار ارائه شده به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در بخش فیلم کوتاه انتظار داریم مستندسازان آثارشان را جسورانه تر، درخشان تر و ... بسازند ارایه بدهند؛ اما انگار از الگوی ساختار مشترکی استفاده کردند و از لحاظ شکلی شبیه به هم هستند و فراتر از موضوعشان نرفتند. این اتفاق باعث شده اکثر فیلم های امسال متوسط باشد و فیلم عالی وجود ندارد.
 
وی افزود: از سویی وقتی قرار است بین حدود500 فیلم متوسط آثاری را انتخاب کنید، کار را بسیار دشوار می کند.
 
وی ادامه داد: ما بین این تعداد 26 فیلم را انتخاب کردیم و 5 فیلم نیز در بخش ذخیره قرار گرفت که در جلسه این هفته بررسی می شود و در کل 30 فیلم خروجی نهایی خواهد بود. اتفاقی که به علت متوسط بودن کیفیت، به سختی رخ داد.
 
این کارگردان اضافه کرد: دو نکته مهم در بخش تولید فیلم مستند کوتاه وجود دارد. یکی اینکه آموزش در این حوزه کارکردش را از دست داده؛ یعنی ضعف آموزش و دیگری اختصاص دادن هزینه های کم برای تولید فیلم مستند کوتاه است. این باعث شده گرایش کارگردانان این بخش بخصوص قدیمی ها و حرفه ای ها به سمت تولید آثار میان مدت و بلند برود.
 
باقری خاطرنشان کرد: گرایش فیلمسازان در بخش مستند کوتاه به سمت ساخت فیلم های نیمه بلند و بلند به علت ضعف آموزش و نبود بودجه کافی، در نهایت باعث کاسته شدن رونق تولید مستند کوتاه شده و حداقل از دو سال گذشته تا الان در این بخش اتفاقی نیفتد و فیلم ها فله ای و در یک شکل و قالب مشابه به جشنواره بیایند که به کنار گذاشته شدن تعداد کثیری از آنها در زمان انتخاب ختم می شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار